English

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد:

ارسال گزارش طبقه‌بندی شده کمیسیون امنیت درباره حادثه نطنز برای مقام‌های ارشد نظام

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حادثه نطنز به صورت طبقه‌بندی شده برای مقام‌های ارشد نظام ارسال خواهد شد.

ارسال گزارش طبقه‌بندی شده کمیسیون امنیت درباره حادثه نطنز برای مقام‌های ارشد نظام

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور آقای دکتر شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت برگزار شد و به موضوع تامین داروی مورد نیاز کشور پرداخته شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش آقای شانه‌ساز، در حال حاضر ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌ها و دستاوردهای خوب و قابل توجهی در تولید دارو، فرمولاسیون آن، دانش داروسازی و حتی تامین مواد اولیه داخلی داشته است.

وی افزود: نیاز واردات دارویی کشور، حدود  ۳ درصد از دارویی مصرفی است. که حدود نیمی از آن مربوط به داروهایی است که جدیدا به شبکه دارویی دنیا معرفی شده و ما طی یک فاصله زمانی، امکان تولید این داروها را در داخل فراهم می‌کنیم. به همین جهت و به دلیل توجه به تولیدات داخل، کشور در تامین داروی مورد نیاز مردم با مشکلی مواجه نیست.

عمویی بیان کرد: شانه‌ساز به کارشکنی برخی شرکت‌های غربی در تامین داروهای خاص مورد نیاز هم اشاره کرد و گفت که دشمنان برای ایجاد مشکل از طریق ایجاد کمبود برخی داروهای خاص برنامه‌ریزی کرده بودند که تلاش کرده‌ایم با اتکا به داخل از این مشکل عبور کنیم.

وی اظهار داشت: نمایندگان حاضر در کمیسیون هم ضمن تقدیر از پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت داروسازی کشور، بر اقدامات لازم جهت حفظ امنیت دارویی مردم و همچنین مقابله با انحصارات در تامین و تولید دارو تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در هفته گذشته، کمیته‌های ذیل کمیسیون امنیت ملی هم جلسات تخصصی را برگزار کرده بودند که از جمله آنها در جلسه امروز، کمیته امنیت مجلس، گزارش خود را درباره حادثه نطنز به استماع اعضا رساند. این گزارش به صورت طبقه‌بندی شده برای مقام‌های ارشد نظام ارسال خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه