English

امیر صباحی ‌فرد:

سایت راداری سوباشی از موثرترین سایت‌ های پدافندی در طول دفاع مقدس بود

فرمانده نیروی پدافند هوایی گفت: یکی از موثرترین سایت های پدافندی در طول هشت سال دفاع مقدس سایت راداری سوباشی پدافند هوایی بود.

سایت راداری سوباشی از موثرترین سایت‌ های پدافندی در طول دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ضمن گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز حماسه سوباشی، اظهار کرد: پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس در همه عملیات هایی که انجام می شد حضور فعال و بی بدیل داشت که از جمله این عملیات ها می توان به عملیات والفجر ۸ اشاره کرد که در این عملیات پدافند هوایی قدرتمند، توانست بیش از ۷۰ الی ۸۰ فروند از انواع هواپیماهای دشمن را سرنگون کند.

وی افزود: تجهیزات ما در طول هشت سال دفاع مقدس خیلی نادر بود و ما با همین تجهیزات نادر توانستیم این جنگ را به جلو ببریم.

امیر صباحی‌فرد با اشاره به اهمیت سایت رادار سوباشی در ایام دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: سایت راداری سوباشی پدافند هوایی یکی از موثرترین سایت های پدافندی در طول هشت سال دفاع مقدس بود. این سایت نوک پیکان حملات دشمن بود؛ بیش از ۱۵ استان کشور را پوشش می‌داد و برای این استانها در جنگ تحمیلی اعلام وضعیت می‌کرد.

وی گفت: بیش از ۱۵۰ بار حمله ناموفق به سایت سوباشی قهرمان نشانه اهمیت این سایت برای ما و برای دشمن بود که هر بار حملات دشمن با غرش موشک‌های پدافند هوایی و سامانه های توپخانه‌ای ناکام ماند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی اضافه کرد: اهمیت این سایت برای دشمن به آن اندازه بود که فرمانده نیروی هوایی وقت عراق در رادیو بغداد اعلام کرد: اگر خلبان های ما قادر نباشند این سایت را مورد اصابت قرار دهند افتخار نابودی این سایت باید نصیب خود من شود.

امیر صباحی‌فرد به اتفاقات روز پنجم مرداد سال ۶۷ پرداخت و یادآوشد: از لحاظ چینش تعداد افرادی که باید در اتاق عملیات سایت سوباشی حضور می داشتند هفت یا هشت نفر بود ولی در آن چند روز که متقارن با عملیات مرصاد بود آنقدر شدت حملات افزایش پیدا کرده بود که برای مدیریت بهتر عملیات صحنه نبرد ۱۹ نفر از عزیزان پدافندی در سایت رادار در اتاق عملیات مشغول انجام وظیفه بودند و هنگامی که این سایت مورد اصابت قرار گرفت این ۱۹ نفر به شهادت رسیدند ۱۹ نفری که با توجه به شرایط خاص منطقه می‌دانستند که نتیجه ماندنشان در اتاق عملیات به شهادت منجر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی