English

نزادی در صحن علنی:

مردم منتظر هستند ببیند مجلس در حوزه اقتصادی چه تصمیمی اتخاذ می‌کند

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: مردم منتظر هستند ببیند مجلس در حوزه اقتصادی چه تصمیمی اتخاذ می‌کند و وضعیت معیشت مردم را به چه شکل حل می‌کند.

مردم منتظر هستند ببیند مجلس در حوزه اقتصادی چه تصمیمی اتخاذ می‌کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی امروز یک مرداد ماه طی تذکری به سند مواد 20 تا 22 آئین‌نامه داخلی مجلس با موضوع شرح وظایف اعضای هیأت رئیسه اظهار داشت: ضمن تشکر از همه عزیزان که تلاش می‌کنند مجلس به نحو شایسته اداره شود اما من تأکید می‌کنم که دو ماه از آغاز به کار مجلس شورای اسلامی سپری شده و انتظار امید مردم به مجلس یازدهم است.

وی افزود: اگر روال به همین منوال باشد شاید راه به جایی نبریم و به نوعی ما باید از لحظه به لحظه وقت مجلس استفاده کنیم. به عبارتی باید در چند مرتبه لیست نمایندگانی که باید ناظر بر شوراها باشند در مجلس مطرح کردیم. اولاً مجلس تازه شکل گرفته و بسیاری از نمایندگان همدیگر را نمی‌شناسند از باب حجت شرعی می‌گویم که باید افرادی را انتخاب کنیم که وقت گذاشته و توانایی لازم را داشته باشند تا از حقوق ملت دفاع کنند.بنابر این چه بهتر بود که این افراد زودتر معرفی می‌شدند و کمیسیون‌ها معرفی آنها را تسریع می‌کردند.

وی تأکید کرد: ما باید یک روز الی سه روز از وقت مجلس را به صورت فوق‌العاده در این زمینه اختصاص می‌دهیم و به ناظرین مجلس در شوراهای مختلف رأی می‌دادیم چرا که مردم منتظر هستند ببیند مجلس در حوزه اقتصادی چه تصمیمی اتخاذ می‌کند و وضعیت معیشت مردم را به چه شکل حل می‌کند.

وی تأکید کرد: هیأت رئیسه مجلس باید به حوزه اقتصاد و معیشت مردم توجه جدی داشته باشد.

وی گفت: ما تا کنون تذکرات زیادی در مورد این مسائل داده‌ایم اما در عمل اتفاق نمی‌افتد بنابر این از هیأت رئیسه می‌خواهم که در مورد این موضوعات فکر اساسی صورت دهد تا نهایت استفاده را از وقت مجلس صورت دهیم.

امیرحسین قاضی‌زاده نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر مرادی گفت: رویکرد مجلس یازدهم مطابق با مطالبه همه نمایندگان رویکرد نظارتی است بنابر این طبیعتاً  شوراها و اعضایی از مجلس که در این شوراها عضویت می‌یابند قرار شده است به دلیل فاصله زمانی رخ داده در دستور کار مجلس با سرعت بالاتری قرار بگیرد که خدایی ناکرده شوراهای مختلف در حین تصمیم‌گیری خارج از قواعد تصمیمی را اتخاذ نکند.

وی افزود: علت اینکه به صورت فشرده این انتخابات‌ها در دستور کار مجلس قرار گرفته به این دلیل است و ان‌شاءالله در ادامه کار مجلس تلاش می‌کنیم کم کم کمیسیون‌ها مصوبات خود را به صحن عرضه کنند و وارد موضوعات جدی‌تر تصویبی شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه