English

کدخدایی در جمع خبرنگاران:

بار‌ها اعلام کرده ‌ایم آماده هستیم که همکاری با مجلس یازدهم را افزایش دهیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم، آماده هستیم که همکاری با مجلس یازدهم را افزایش دهیم و آماده‌ایم که در پژوهشکده و اعضای شورا نظرات مشورتی خود را به نمایندگان ارائه کنیم تا رفت و برگشت مصوبات سرعت بیشتری داشته باشد.

بار‌ها اعلام کرده ‌ایم آماده هستیم که همکاری با مجلس یازدهم را افزایش دهیم

به گزارش خبرگزاری موج، عباسعلی کدخدایی سخنگو و قائم‌ مقام شورای نگهبان در حاشیه جلسه دیدار اعضای هیئت رئیسه مجلس با آیت ‌الله احمد جنتی و دیگر اعضای این شورا گفت: همکاری بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی می‌تواند سرعت کار را به‌ویژه در حوزه مصوبات افزایش دهد.

وی افزود: ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم، آماده هستیم که همکاری با مجلس یازدهم را افزایش دهیم و آماده‌ایم که در پژوهشکده و اعضای شورا نظرات مشورتی خود را به نمایندگان ارائه کنیم تا رفت و برگشت مصوبات سرعت بیشتری داشته باشد و سریعا به مرحله نهایی برسد.

کدخدایی گفت: طبیعتاً این امر آثار خوبی برای مردم خواهد داشت و شورای نگهبان رویکرد جدیدی به مصوبات ناظر بر حل مشکلات مردم خواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اصلاح قانون جامع انتخابات و نزدیک شدن به انتخابات سال آینده تأکید کرد: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم آیا اصلاح این قانون به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌رسد یا خیر، اما این همکاری شروع شده و کمیسیون شورا‌های مجلس نشست‌هایی را با برخی از اعضا و کارشناسان شورای نگهبان داشته‌اند و امیدواریم این کار‌های مشورتی با سرعت بیشتری انجام شود و مجلس بتواند آن را نهایی کند.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است شاهد کاندیداتوری اشخاص جوانتری برای ریاست جمهوری باشیم، افزود: نمی‌توانم در این زمینه نظری دهم و مبنای کار سیاست‌های کلی است که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده است، بنابراین مجلس و شورای نگهبان رویکرد جدیدی خواهند داشت که مشکلات گذشته دوباره ایجاد نشود.

کدخدایی بیان کرد: هیچ طرح و لوایحی از مجلس دهم در شورای نگهبان باقی نمانده و آنهایی که برای ما ارسال شده بود به مجلس اعاده شده و منتظریم ببینیم مجلس چه نظری دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه