English

قالیباف در پاسخ به اخطار نماینده محلات :

دولت سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند

نماینده مردم محلات در مجلس از اختلاف آمار مبتلایان به کرونای وزارت بهداشت و رئیس جمهور انتقاد کرد.

دولت سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول (133) و (134) قانون اساسی اظهار داشت: شاهد وضعیت بازار هستیم، قیمت خودرو و لوازم خانگی به طور عجیبی افزایش پیدا کرده است، در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست اداره می‌شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود رئیس جمهور، وزیری برای وزارت صمت معرفی کند، در این آشوب بازار وزارت با سرپرست اداره می‌شود، آیا شرایط کشور عالی است که همچنان وزارت صمت با سرپرست اداره شود، اگر قرار است آقای مدرس خیابانی به عنوان وزیر معرفی شود هر چه زودتر مجلس اعلام کند و اگر نظر دیگری دارند آن را اطلاع دهند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بازار مسئول ندارد و بر اساس قانون وزیر صنعت، معدن و تجارت ناظر بر بازار است، در این شرایط سرپرست انگیزه‌ای برای نظارت بر بازار ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل (134) قانون اساسی که به اختلاف نظر دستگاه‌ها اشاره دارد، گفت: در شرایطی که وزارت بهداشت و درمان تعداد مبتلایان به کرونا را سیصد هزار نفر اعلام می‌کند، رئیس جمهور آمار 25میلیون را مطرح می‌کند، مگر آقایان در هیأت دولت یکدیگر را نمی‌بینند و مشورت نمی‌کنند، چرا آمارشان این میزان اختلاف دارد، آیا در سایر آمارها نیز چنین اختلافی وجود دارد.

سلیمی با بیان اینکه بین آمار سیصد هزار نفر تا 25 میلیون نفر اختلاف زیادی وجود دارد، اظهار داشت: چرا آقایان با هم مشورت نمی‌کنند و یک آمار رسمی نمی‌دهند، الان کدام رسمی، کدام غیررسمی ، کدام صحیح و کدام ناصحیح است؟ انتظار می‌رود رئیس مجلس به آقایان برای اعلام آمار هماهنگ تذکر دهد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار نماینده مردم محلات خطاب به معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: درست است که در چارچوب قانون همچنان می‌توان وزارت صمت را با سرپرست اداره کرد اما از آنجایی که بیشترین حوزه اقتصادی کشور به این وزارتخانه برمی‌گردد، انتظار می‌رود هر چه زودتر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت وزیری معرفی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر چند از لحاظ زمانی و قانونی، اداره وزارتخانه با سرپرست ممکن است اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور حتی یک روز دیرتر معرفی کردن وزیر تبعات زیادی به همراه خواهد داشت. مجلس توقع دارد رئیس جمهور هر چه زودتر وزیر صنعت، معدن و تجارت را معرفی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی