English

موج گزارش می دهد:

آقای جهانگیری فروپاشی اقتصادی از نظر شما چگونه است؟

این روزها که صندوق توسعه ملی در حال جارو شدن است باید از آقای جهانگیری پرسید فروپاشی اقتصادی از نظر شما به چه معناست؟ آن همه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی چه شد؟

آقای جهانگیری فروپاشی اقتصادی از نظر شما چگونه است؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، «ماشین اقتصاد کشور را راه انداختیم، سرعتش کم است اما بیشتر می شود» و «راهکارهای عاقلانه و عالمانه ای  پیش بینی کردیم که به زندگی فقرا رسیدگی کنیم و نیازمندان نیازی نداشته باشند» و «هیچ ایرانی نخواهد بود که نیازهایش تامین نشود» اینها بخشی از جملاتی است که جهانگیری یار پوششی روحانی در مناظرات 96  اعلام می کرد.

با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور سعی کرده ایم نگاهی به عملکرد دولت تدبیر و امید داشته باشیم که در این گزارش به بخشی از آنها اشاره خواهیم کرد.

گرانی، بهبود وضعیت اقتصادی، بیکاری و هزاران کلید واژه این روزها نقل هر محفلی شده است. مردم و تمام کارشناس های سیاسی و اقتصادی معتقدند بزرگترین چالش پیش روی کشورمان بهبود وضعیت معیشت مردم است.

چند سال پیش وقتی روحانی و کابینه اش برای رسیدن به ریاست قوه مجریه دست و پا می زدند دائما به مردم وعده بهبود شرایط اقتصادی را می دادند.

کنترل تورم و چرخیدن چرخ های اقتصاد موضوعاتی بود که همیشه در مناظرات مطرح می شد.اما پس از کناره گیری ترامپ از ماجرای برجام گویا دولت مردان تدبیر و امید هم دست از کار کشیدند و سرنوشت مردم را به حال خود رها کردند، در صورتی که دولت روحانی اعلام کرده بود برای تمامی سناریو های پس از برجام برنامه دارد، یعنی چه 1+5 در برجام بماند و چه از آن خارج شود دولت برنامه اداره کردن کشور را در دست دارد و به اصطلاح نمی گذارد آب در دل مردم تکان بخورد!

با خروج آمریکا از برجام دولت هم دست از کار کشید. دلار هر روز گران تر شد، ارزش پولی ملی سقوط کرد، شرکت ها یکی پس از دیگری از ایران رفتند، صنعت خودرو سازی با مشکلاتی رو به رو شد و قیمت طلا و فلزات گران بها به شدت افزایش یافت.

اما این تازه اول ماجرا بود، افزایش قیمت گوشت باعث شد مردم  در صف های طولانی برای گرفتن گوشت دولتی بایستند تا اینکه چند ماه بعد سلطان گوشت هم دستگیر شد.افرادی که با رانت ارز دولتی می گرفتند و گوشت وارد می کردند نظام توزیع گوشت را با  مشکلاتی مواجه کرده بودند.

در اتفاقی بسیار تلخ، هواپیمای حامل گوشت که از کشورهای شمالی ایران لاشه وارد می کرد در  فرودگاه پیام سقوط کرد و تعدادی از کادر نیروی هوایی و خلبان های با تجربه فقط به خاطر تنظیم بازار گوشت دولتی جان خود را از دست دادند.

با اعلام ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط جهانگیری معاون اول رییس جمهور، درخواست یک عده رانت خوار برای دریافت ارز دولتی بالا گرفت تا اینکه یک روز صفی از رانت خواران و سلطان ها تشکیل شد؛ سلطان سکه، سلطان گوشت، سلطان تلفن همراه و ....

اوضاع به همین روال ادامه داشت تا این که سر و کله ویروس کرونا پیدا شد، دیگر ارز دولتی تمام شده بود، دقیقا همان چیزی که جهانگیری می گفت به هر مقدار که بخواهیم هست!

گرانی ها جان تازه ای گرفت، افزایش قیمت طلا و ارز از یک طرف، گرانی خوارکی ها از طرف دیگر این روزها به مردم فشار می آورد. از طرفی هم تعطیلی برخی کسب و کارها نرخ بیکاری را هم افزایش داد.

در این روزهای تلخ و سخت، آقای جهانگیری معتقد است از فروپاشی اقتصادی جلوگیری کرده است! باید دید در نگاه این کهنه کار سیاست، فروپاشی به چه معناست!؟

مردم این روزهای برای اجاره یک آلونک ۶۰ متری باید ۱ تا ۳ میلیون ماهانه اجاره دهند، خط فقر در تهران به چیزی نزدیک ۱۰ میلیون رسیده است میانگین قیمت خرید مسکن در تهران حدودا متری ۱۲ میلیون شده و هر کیلو برنج ایرانی ۳۰ هزار تومن خرید و فروش می شود!صادرات به صفر نزدیک شده و بازار لوازم خانگی به بن بست رسیده است البته همه اینها را بگذارید کنار بنزین لیتری ۳ هزار تومان!

این روزها که صندوق توسعه ملی در حال جارو شدن است باید از آقای جهانگیری پرسید فروپاشی از نظر شما به چه معناست؟ آن همه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی چه شد؟ آیا تصمیم های نادرست شما باعث نشد که این همه رانت و فساد پیش بیاید؟

شاید وقت آن رسیده باشد که قبل از این که پشت تریبون بروید و راه کارهای فاجعه بار اقتصادی تان را مطرح کنید فقط چند دقیقه به گذشته و کارنامه فاجعه بار دولت تدبیر و امید نگاه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه