English

اردکانیان در نشست کمیسیون کشاورزی:

قصد داریم تا پایان سال، ۲۵۰ هزار طرح بزرگ را به بهره برداری برسانیم

وزیر نیرو گفت: قصد داریم تا پایان سال ۲۵۰ هزار طرح بزرگ را به بهره برداری برسانیم و گزارش آن از پیش به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ارائه شده است.

قصد داریم تا پایان سال، ۲۵۰ هزار طرح بزرگ را به بهره برداری برسانیم

به گزارش خبرگزاری موج، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست صبح امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگروه ملی سازگاری مقابله با کم آبی تشکیل شده است، اظهار کرد: این تفکر را باید از ذهن مردم خارج کنیم که کم آبی و خشکسالی یک پدیده غیرمترقبه است در حالی که این موضوع در منطقه ما ذاتی بوده و باید به سمت سازگاری با آن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: وزرای نیرو، کشور و صنعت، معدن و تجارت و روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و حفاظت از محیط زیست در کارگروه ملی مقابله با کم آبی عضویت دارند.

وزیر نیرو اضافه کرد: برای استان‌ها برنامه سازگاری با کم آبی تدارک دیده شده، اطلاعات استان‌ها جمع‌آوری و تا حدودی توسعه آب محور استان‌ها بر اساس برنامه کارگروه مصوب می‌شود.

اردکانیان با بیان اینکه استفاده از منابع آبی منوط به نهایی شدن برنامه کارگروه ملی سازگاری مقابله و با کم آبی استان‌هاست، تصریح کرد: درخواست داریم با برگزاری نشست‌های مشترک در خصوص موضوعات بین بخشی به وزارت نیرو کمک شود.

وی با تأکید بر اینکه همواره در سال پایانی دولت‌ها نوعی ارتفاع کم کردن طبیعی در دستگاه‌های اجرایی رخ می‌دهد که برای جلوگیری از آن برنامه‌های عملیاتی و اجرایی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: تا پایان سال قصد داریم ۲۵۰ هزار طرح بزرگ را به بهره برداری برسانیم و گزارش آن از پیش به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ارائه شده است.

وزیر نیرو افزود: دولت در سال پایانی به نقطه اوج از حیث تسلط و سعی و خطا رسیده و ملاحظاتی که می‌تواند بر آثار تصمیمات اثرگذاری داشته باشد به حداقل می‌رسد.

اردکانیان با تأکید بر اینکه بعد از حدود ۴۰ سال قصد داریم لایحه جدیدی برای مدیریت، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع آبی تدوین کنیم، خاطر نشان کرد: ۴۰ سال قبل قانون توزیع عادلانه آب به تصویب رسید، در حال حاضر با توجه به رشد جمعیت و تغییر اقلیم بحث بود آب واقعی نیست، چالش ما حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع آبی موجود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه