English

قنادباشی در گفتگو با موج:

سفر «باقری» به سوریه زمینه ساز تداوم همکاری های دفاعی و نظامی تهران و دمشق است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: سفر سرلشکر باقری به سوریه پیام بسیار مهمی برای دوستان و دشمنان دو کشور به همراه داشت.

سفر «باقری» به سوریه زمینه ساز تداوم همکاری های دفاعی و نظامی تهران و دمشق است

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره سفر اخیر  سرلشکر باقری به سوریه و امضا توافقنامه نظامی میان دو کشور، اظهار داشت: این سفر در راستای امضای یک توافقنامه نظامی انجام شده تا همکاری های دو کشور را در حوزه نظامی گسترش دهد.

وی ادامه داد: سفر سرلشکر باقری به سوریه پیام بسیار مهمی برای دوستان و دشمنان دو کشور به همراه داشت و امضای توافقنامه همکاری‌های مشترک نظامی میان دمشق و تهران نشانه عمق روابط استراتژیک این دو کشور است.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: قرار داد امضا شده در این سفر زمینه ساز تداوم همکاری های دفاعی و نظامی ایران و سوریه است یعنی همکاری هایی که طی ۴ دهه گذشته رو به گسترش بوده و موفقیت های زیادی را نصیب دو کشور کرده است.

قنادباشی گفت: ایران و سوریه در عرصه دفاع منطقه ای و دست جمعی توانسته اند طی چند دهه گذشته با همکاری یکدیگر پیچیده ترین و خشونت بار ترین توطئه ها را شکست دهند که این همکاری ها تجارب خوبی را برای ادامه همکاری دو کشور فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه براساس این قرارداد، دو کشور در جهت تغییر موازنه نظامی منطقه گام هایی را برمی دارند، ادامه داد: بر این اساس تهران و دمشق یک همکاری اطمینان بخش و نزدیکتری مبتنی بر تسلیحات پیشرفته و سامانه های دفاعی تسلیحاتی که امتحان خود را پس داده، خواهند داشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطر نشان کرد: درواقع این همکاری ها دو کشور را از کمک های دیگر کشورها بی نیاز می کند و همچنین زمینه دیگر همکاری ها در عرصه بین المللی را هم  فراهم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه