English

مدرس خیابانی در صحن علنی:

تحقق ۴۵ درصدی تولید ناخالص داخلی در وزارت صمت

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت ۴۰ تا ۴۵ درصد سهم تولید ناخالص داخلی، بیش از ۳۳ درصد سهم اشتغال و ۷۵ درصد سهم صادرات غیرنفتی را در بر می گیرد.

تحقق ۴۵ درصدی تولید ناخالص داخلی در وزارت صمت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  حسین مدرس خیابانی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این وزارتخانه سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور دارد و حدوداً 40 تا 45 درصد سهم تولید ناخالص داخلی، بیش از 33 درصد سهم اشتغال و 75 درصد سهم صادرات غیرنفتی را در بر می گیرد.

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: در حوزه صنعت، 72 هزار واحد بزرگ و کوچک داریم که حدود 2.5 میلیون اشتغال را در کشور رقم می زند، 60 درصد واحدهای صنعتی در 900 شهرک صنعتی حضور دارند و حدود 40 درصد از واحدهای صنعتی خارج از شهرک های صنعتی قرار گرفته اند و همه تلاش ما این است که در حوزه  جهش تولید، بخش عمده ای از این واحدها که به صورت غیرفعال یا نیمه فعال هستند را فعال کنیم.

وی افزود: یکی از کارهای ما در سه ماهه اخیر تامین مواد اولیه کارخانجات بود که یک ماه به دلیل محدودیت های ارزی این موضوع با وقفه روبرو شده بود و در خردادماه تلاش کردیم با هماهنگی بانک مرکزی از منابع ارز حاصل از صادرات، مواد اولیه کارخانجات را تامین کنیم. در حاشیه امنیت نیستیم، اما تلاش می کنیم که این روند ادامه یابد.

مدرس خیابانی ادامه داد: 53 میلیارد تن ذخایر معدنی کشف شده داریم که در حال حاضر حدود 11 هزار معدن پروانه بهره برداری دارند که سالانه حدود 500 میلیون تن برداشت می کنیم. منابع معدنی ما در 4 حوزه معادن فلزی، غیرفلزی، سنگ های ساختمانی و سنگ های تزئینی می باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی