English

یادداشت:

فوبیای احمدی نژاد!؟

کمتر کسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 بر این باور بود که از میان افراد شاخصی چون مرحوم هاشمی،کروبی، لاریجانی و محمدباقر قالیباف فردی به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شود که سابقه پررنگ سیاسی در کارنامه خودش نداشت و مهم ترین مسئولیت های وی در استانداری اردبیل و فرمانداری یک شهر کوچک خلاصه می شد.

فوبیای احمدی نژاد!؟

امیدبایرام زاده-خبرگزاری موج، کمتر کسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 بر این باور بود که از میان افراد شاخصی چون مرحوم هاشمی، مهدی کروبی، علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف و... فردی به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شود که سابقه پررنگ سیاسی در کارنامه خودش نداشت و مهم ترین مسئولیت های وی در استانداری اردبیل و فرمانداری یک شهر کوچک خلاصه می شد. گمنامی محمود احمدی نژاد  در انتخابات ریاست جهموری باعث شده بود جریان های سیاسی و رقبای انتخاباتی شانسی برای پیروزی وی قایل نشوند.

اما آرای مردم تمام معادلات و تحلیل های سیاسی کشور را به هم زد و در 27 خرداد 84 مرحوم اکبرهاشمی رفسنجانی با نفوذ ترین نامزد کارزار انتخابات و محمود احمدی نژاد به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری راه پیدا کردند که در نهایت در 3 تیرماه همان سال احمدی نژاد به عنوان گمنام ترین نامزد انتخابات، ششمین رئیس جمهور ایران شد. او در سال 88 باردیگر توانست با تمام حواشی اتفاق افتاده با آرای نزدیک به ۲۵ میلیون در پاستور بماند تا همچون دیگر روسای جمهور کشور دوره هشت ساله را سپری کند.

موضوعی که محمود احمدی نژاد را از سایر روسای جهمور سابق کشور متمایز می سازد فعالیت های بعد از پایان دوره رئیس جمهوری‌اش بود او همچنان ارتباط نزدیک با توده مردم را حفظ و به هیچ وجه سفرهای استانی خود را  در سراسر کشور قطع نکرده و همچون دوران ریاست جمهوری اش نامه های مردم را پاراف می کند.

واکنش نشان دادن به موضوعات داخلی و خارجی احمدی نژاد را به عنوان خبرساز ترین چهره سیاسی که در عرصه قدرت نیست در رسانه ها مطرح می کند. وی در آخرین مصاحبه خود با شبکه "یو اس ایران تی وی"  درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال  آینده گفته "من هنوز هیچ فکری به مسئله انتخابات نکرده ام و شخصا هم تمایلی به این کارندارم، گرچه من هم مانند همه ایرانیان آماده فداکاری در راه ایران هستم " این در حالیست که فعالیت ها و مواضع احمدی نژاد در سال های اخیر از غیر قابل پیش بینی بودن وی حکایت دارد.

این مصاحبه باعث شد که کاندیداتوری محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جهموری 1400 تقویت شود و رقبای انتخاباتی احساس خطر کنند. فوبیای احمدی نژاد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری هرروز بیشتر و بیشتر می شود.

احمدی نژاد که در سال 96  نتوانست صلاحیت خود را برای شرکت در انتخابات کسب کند بهتر از هر کس دیگر می دانند برای رسیدن دوباره به قدرت باید اول از سد محکم و بزرگی به نام شورای نگهبان عبور کنند، او در تلاش است که برای دومین بار رد صلاحیت نشود. شنیده ها حاکی از این است که وی رایزنی هایی را برای نزدیک شدن و جلب نظر مساعد شورای نگهبان را آغاز کرده است.

در صورت احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان احمدی نژاد شانس بسیار بالایی برای رسیدن به پاستور دارد، او دیگر احمدی نژاد سال 84 نیست که در سطح کشور فردی گمنام باشد و توان رقابت با دیگر رجال سیاسی را نداشته باشد، دیگر همه ی سیاسیون محمود احمدی نژاد را رقیبی سرسخت در مقابل خود می بیند و بهتر از هر کس دیگری اطلاع دارند که پیروزی در مقابل او بسیار دشوار است.

البته مرور تاریخ 41 ساله جمهوری اسلامی نشان می دهد هیچ یک از رؤسای جمهوری موفق نشده اند بعد از پایان دوره هشت ساله خود دوباره به کرسی ریاست جمهوری برسند، در این مسیر مرحوم اکبر هاشمی دو بار شانس خود را امتحان کرد ولی هر دو بار با شکست مواجه شد. یک بار در مقابل احمدی نژاد به پیروزی نرسید و بار دیگر در سال 92 نتوانست صلاحیت شرکت در انتخابات را از شورای نگهبان کسب کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • هدائي

    به امید خدای مستضعفان، احمدی نژاد برمیگردد.ایشان دشمن دلال ها، بسازبفروس ها و سرمایه داران زالوصفت است.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه