English

ابوترابی در صحن علنی:

مردم از اوقاف و دستگاه فرهنگی ناراضی هستند

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: خیلی از مردم از اوقاف و دستگاه فرهنگی ناراضی هستند.

مردم از اوقاف و دستگاه فرهنگی ناراضی هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی امروز در جریان گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: آیا ما تا به حال در این 40 سال گذشته وضعیت موجود فرهنگی‌مان مطلوب و مورد تأیید بوده است یا خیر؟

وی در همین زمینه به بیانیه مقام معظم رهبری در آغاز به کار مجلس یازدهم اشاره و تأکید کرد که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به دو مطلب فرهنگی و اقتصاد اشاره فرمودند؛ بنابراین همه ما می‌پذیریم که وضعیت موجود فرهنگی ما به هیچ عنوان وضعیت مطلوبی نیست.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بخواهیم مثل 40 سال گذشته همین مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه دهیم در 40 سال دوم انقلاب نیز به همین نقطه‌ای که امروز قرار داریم خواهیم رسید؛ بنابراین باید طرحی نو دراندازیم.

ابوترابی خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سید عباس صالحی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: همه باید دست به دست هم دهیم. باید طرح‌های جدیدی ارائه کنیم. این 40 سال اگر نتیجه داشت به این نقطه نمی‌رسیدیم، بنابراین ما باید در امورات فرهنگی تحول بنیادین ایجاد کنیم.

وی گفت: خیلی از مردم از اوقاف و دستگاه فرهنگی ناراضی هستند. دستگاه‌های متعدد موازی فرهنگی پاسخگو نیستند، بنابراین نیاز به یک جراحی بزرگ دارند و ما حتماً در مسائل فرهنگی باید به سمت مدیریت واحد فرهنگی برویم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز کانون‌های مساجد و کتابخانه‌های ما حتی نمی‌تواند حقوق کارمندان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کنند، پس اینها به چه دردی می‌خورد؟ اگر کانون مساجد نمی‌تواند حقوق کارمندانش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأمین کند نقض غرض است، بنابراین وجودش به چه دردی می‌خورد؟

ابوترابی تأکید کرد: ما فقط کانون مساجد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کردیم که 500 الی 600 نفر حقوق بدهیم چون غیر از حقوق کار دیگری هم نمی‌توان کرد. این چه دردی است که وجود دارد؟ چرا یک دستگاه موازی به نام کتابخانه‌ها ایجاد کنیم که فقط بتوانیم حقوق‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدهیم و بعد هم بگوییم حقوق‌شان کم است. بنابراین این نشان می‌دهد کارهای ما در این زمینه نیاز به جراحی و تحول دارد.

وی ادامه داد: جامعه هدفی که باید از این ارشاد و فرهنگ اسلامی نتیجه بگیرد، نتیجه نمی‌گیرد؛ بنابراین آقای وزیر! شما باید شجاعانه اعلام کنید که تمرکزگرایی بلای جان مملکت شده است؛ چراکه شما باید در تهران برای دور افتاده‌ترین مناطق کشور کتابخانه بسازید و در مساجد دخالت کنید.

وی افزود: عده زیاد کارمند و دستگاه باید در این جریانات نفوذ کند و کمیسیون تشکیل شود که شما بتوانید در یک مسجدی اظهارنظر کنید و یا کانون بزنید، بنابراین این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برون سپاری کنید. این همه هندوانه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت تمرکزگرایی بلند کنیم سبب می‌شود همه هندوانه‌ها بشکند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه