English

همتی در حاشیه جلسه هیات دولت:

روند درآمدی نفتی کشورمان رو به مثبت و درآمد غیرنفتی هم در حال رشد است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: روند درآمدی نفتی کشورمان رو به مثبت و درآمد غیرنفتی هم در حال رشد است؛ مردم بدانند که جوسازی‌های اخیر دشمنان به نتیجه نخواهد رسید.

روند درآمدی نفتی کشورمان رو به مثبت و درآمد غیرنفتی هم در حال رشد است

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: صادرات کشور ما در ما‌ه‌های فروردین و اردیبهشت کاهش پیدا کرده بود، اما در حال حاضر این موضوع احیا شده است.

* تأمین ۴ و نیم میلیارد دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی

او ادامه داد: مسئله برگشت ارز هم مشکل داشت، تا به امروز نزدیک به ۴ و نیم میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات کالا‌های اساسی و مواد اولیه کارخانجات انجام شده است.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: زمانی که نرخ حواله نیما افزایش پیدا می‌کند، تاثیراتی هم در بازار آزاد ایجاد می‌شود، اما بانک مرکزی این موضوع را کنترل کرده و از افزایش نرخ جلوگیری می‌کند.

همتی اضافه کرد: هر زمانی که نرخ حواله کاهش پیدا می‌کند، دولت آمریکا و رسانه‌های خارجی جوسازی می‌کنند که البته این موضوع جدیدی نیست.

همتی ادامه داد: روند درآمدی نفتی کشورمان رو به مثبت و درآمد غیرنفتی هم در حال رشد است؛ مردم بدانند که جوسازی‌های اخیر دشمنان به نتیجه نخواهد رسید.

او تاکید کرد: به دلیل مشکلات مربوط به درآمد‌های نفتی بودجه دولت و جبران کسری آن، مصوب شد که دولت از طریق انتشار اوراق بدهی، منابع مورد نیاز را تهیه کند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به عنوان کارگزاری، اوراق بدهی را اجرا خواهد کرد؛ همچنین در ۲ هفته قبل ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی با نرخ ۱۵ درصد توسط بانک‌ها خریداری شده و حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان برای خرید این اوراق تقاضا وجود داشته است. ان‌شالله حراج فزوش اوراق بدهی را در ماه‌های آینده هم ادامه خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی