English

رحمانی فضلی:

اولویت سیاست‌ های کلی جمعیت/ مهلت سه ماهه‌ برای نتیجه گیری اعلام کرده‌ایم

وزیر کشور تعیین اولویت ‌ها در سیاست‌های کلی جمعیت را مطرح کرد و گفت: ضمن فعالیت و مطالعات در حوزه فرزندآوری و رشد جمعیت مهلت سه ماهه ای برای نتیجه گیری این موارد اعلام کرده‌ایم.

اولویت سیاست‌ های کلی جمعیت/ مهلت سه ماهه‌ برای نتیجه گیری اعلام کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه شورای اجتماعی مربوط به موضوع جمعیت بود، این موضوع موضوعی است که مقام معظم رهبری اخیراً برای چندمین بار نسبت به آن ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند روند باروری جمعیت و روند سنی جمعیت جای نگرانی دارد.

او افزود: البته این موضوع چند سال قبل هم بحث شده بود و دستگاه‌های متولی باید این مساله را پیگیری می‌کردند. در همین راستا مجمع تشخیص مصلحت نظام یک گزارش ارزیابی از دستگاه‌ها ارائه کرد.

رحمانی فضلی گفت:، اما متأسفانه ارزیابی‌هایی که اینجا گفته شد نشان از تلاش و کوشش مناسب با برنامه جمعیتی نبوده است. همچنین ثبت احوال هم گزارشی از روند‌ها ارائه کرد و شورای انقلاب فرهنگی هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

به گفته وزیر کشور، وزارت بهداشت و وزارت ورزش اقداماتی را انجام دادند و پیشنهاداتی را در راستای موضوع جمعیت ارائه کردند.

وزیر کشور افزود: در این جلسه مقرر شد کارگروهی تشکیل شود و یک برنامه جامع تقسیم کار ملی نسبت به موضوع جمعیت با تعیین دستگاه‌های متولی و معین مشخص شود.

او گفت: همه این سیاست‌های چهارده گانه ابلاغیه مقام معظم رهبری و سیاست‌های تشویقی و اجرایی در آنجا مشخص می‌شود و با زمان بندی کار بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

وزیرکشور تصریح کرد: اولویت‌های مطرح شده در این جلسه عبارتند از بحث فرزندآوری، تشویق به فرزندآوری، ازدواج، جلوگیری از طلاق، بحث ناباروری و موضوع آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بستر پذیرش عمومی است.

او در پایان گفت: همچنین یک بحث در مورد سیاست‌های مورد استفاده برای این موضوع مطرح شده پیگیری این موضوع کارگروهی نیاز دارد که این کارگروه باید ظرف سه ماه گزارش‌هایی را ارائه دهد تا بتوانیم مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه