English

رحمانی فضلی:

بازار سرمایه در شرایط کنونی برای کشور فرصت بسیار مناسبی را فراهم ساخته است

وزیر کشور گفت: بازار سرمایه در شرایط کنونی برای کشور فرصت بسیار مناسبی را فراهم ساخته است

بازار سرمایه در شرایط کنونی برای کشور فرصت بسیار مناسبی را فراهم ساخته است

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه پنجاه و یکمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازار سرمایه در کشور در شرایط کنونی امکان مناسبی برای رونق تولید و شرایط اقتصادی کشور است و همه نظام باید برای پاسخ به استقبال مردم از این حوزه پای کار بیاید.

وزیر کشور افزود: در جلسه امروز، موضوع بازار، قیمت‌ها و تحولات بازار بورس و سرمایه بحث و بررسی و استقبال گسترده مردم از حضور در این بازار از ابعاد مختلف ارزیابی شد.

وی گفت: تاکید همه کارشناسان و متولیان امر بر این است که بازار سرمایه در شرایط کنونی برای کشور فرصت بسیار مناسبی را فراهم ساخته است و در این شرایط، نه تنها دولت بلکه همه نظام باید پای کار بیایند تا با توجه به گرایش و استقبالی خوبی که در طرف تقاضا در بازار سرمایه ایجاد شده است، در طرف عرضه آن هم بتوانیم با ارایه سهام شناور، عرضه‌های اولیه و ایجاد تغییراتی در تامین سرمایه از طریق این بازار به شکل ارائه طرح‌ها و دیگر راهکار‌های اقتصادی پاسخ شایسته‌ای به این استقبال بدهیم و استفاده لازم را از آن برای اقتصاد کشور داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه جمع بندی جلسه امروز به سران قوا ارسال خواهد شد افزود: باید بتوانیم با مدیریت دقیق شرایط موجود بازار هم در بخش عرضه و هم تقاضا از فرصتی که ایجاد شده است، برای تقویت ثبات و استمرار رونق اقتصادی در کشور بهره بگیریم.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم این جلسه به تناسب موضوع آن که بعد رسانه‌ای است، موضوعات و دغدغه‌هایی بود که در چند بعد در حوزه رسانه‌ای بازار سرمایه مطرح شد و مقرر گردید تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در این حوزه ما با دو دسته از رسانه‌ها سرو کار داریم افزود: یک گروه از رسانه ها، آن ‌هایی هستند که با مبنا و ریشه خارج از کشور فعالیت دارند و رویکرد عمده این رسانه ها، برخورد منفی به منظور تضعیف بازار سرمایه است. آن‌ها با پخش اطلاعات، سینگال‌ها و داده‌هایی تلاش دارند این بازار را بی ثبات نشان دهند.

رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: در این جلسه، مقرر شد نسبت به اینگونه رسانه‌ها اقدامات قانونی انجام شود.

وی دیگر گروه فعال در حوزه اطلاع رسانی درباره بازار سرمایه را «کانال‌ها و رسانه‌های داخلی» بیان کرد و تصریح کرد: این رسانه‌ها بعضا در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هماهنگی لازم را با سازمان بورس و وزارت امور اقتصادی و دارایی ندارند و متناسب با سیاست‌ها اقدام نمی‌کنند.

* بنا شد سیاست‌های رسانه‌ای مناسبی تدوین و به همه رسانه‌ها ابلاغ شود

وزیر کشور گفت: در این باره بنا شد سیاست‌های رسانه‌ای مناسبی تدوین و به همه رسانه‌ها ابلاغ شود تا بتوانند ضمن ایفای رسالت حرفه‌ای خود، نسبت به تقویت بازار سرمایه و هدایت و مدیریت افکار عمومی در این زمینه نقش آفرینی کنند.

وی یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه بازار سرمایه را موضوع آموزش کسانی دانست که به تازگی وارد این بازار شده اند.

* تحول بزرگ و تاریخی در استقبال مردم از بازار سرمایه انجام شده است

همچنین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یک تحول بزرگ و تاریخی در استقبال مردم از بازار سرمایه انجام شده که ارتقای سطح آگاهی مردم در این باره لازم است.

حسن قالیباف اصل در پنجاه و یکمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گزارشی از روند روزافزون رشد بورس در کشور ارائه کرد و در ادامه از استقبال گسترده مردم از سرمایه گذاری در بورس»، «پذیره نویسی صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله موسوم به (ای تی اف)» و «آزادسازی سهام عدالت» به عنوان سه رویداد بزرگ در بازار سرمایه در سال 99 نام برد و افزود: ارتقای سطح آموزش و آگاهی مردم در این باره لازم است.

وی گفت: تحول بزرگ و تاریخی در استقبال مردم از بازار سرمایه انجام شده و ارزش کل این بازار را به بیش از پنج هزار هزار میلیارد تومان رسانده است تا نقش بورس در اقتصاد ایران پر رنگ شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ما باید کاری کنیم تا مردم با آگاهی و شناخت کافی وارد این بازار شوند و از ظرفیت صندوق‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های مشاوره و سبدگردان‌ها برای سرمایه گذاری استفاده کنند تا میزان ریسک پذیری آن‌ها کاهش یابد.

 محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و رییس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از استقبال چشمگیر مردم از سرمایه گذاری در بورس به عنوان یک موقعیت استثنایی و فرصت مناسب برای نظام اقتصادی کشور نام برد و هدایت سرمایه‌ها به سوی طرح‌ها و بنگاه‌های واقعی اقتصادی و واگذاری شرکت‌های دولتی را خواستار شد.

 علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با بیان اینکه دولت برنامه‌های مدون و منسجمی برای استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه تدارک دیده است و هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد افزود: ترساندن مردم از حضور در این بازار اقدامی غیر کارشناسی و نادرست است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی