English

موج گزارش می دهد:

در دریا چه خبر است؟ نگاهی به حادثه ناو کنارک

روز گذشته تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تاکنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

در دریا چه خبر است؟ نگاهی به حادثه ناو کنارک

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  عصر روز گذشته، شناور لجستیک کُنارک  متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نزدیک جاسک دچار سانحه شد.

از چند ساعت قبل، با انتشار اخبار غیررسمی از این سانحه، گزارش های مختلفی درخصوص این ماجرا، تعداد شهدا و مجروحین در فضای مجازی منتشر شده است ولی نیروی دریایی ارتش دقایقی قبل در اولین خبر رسمی خود اعلام کرد«بعدازظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تا کنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده اند. ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.»

این اولین خبر رسمی در این باره است که البته برای اطلاع از جزئیات بیشتر و دقیق‌تر باید منتظر اخبار تکمیلی ماند.

 به گزارش موج، ناو موشک‌ انداز جمهوری اسلامی ایران «کنارک»، روز دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ در مراسمی با حضور امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین امام جمعه و فرماندار شهرستان کنارک، در راستای تقویت توان رزم منطقه سوم نبوت نداجا،  به ناوگان دریایی این منطقه الحاق شد.

ناو کنارک از جمله ناو‌هایی بود در کنار ناوشکن البرز، ناوشکن سهند، ناو تنب و ناو نیزه در  به ایفای نقش پرداخت.

گفتنی است، شناور «کُنارک» با شماره بدنه 1403، یکی از چند شناور کلاس «هندیجان» در نیروی دریایی است که وظیفه اصلی لجستیک و پشتیبانی را برعهده دارند.

لازم به ذکر است، شناورهای این کلاس، ساخت کارخانه کشتی سازی damen هلند هستند که با شناسه MIG-S-4700-SC شناخته می‌شوند.

شناورهای کلاس هندیجان، (ازجمله شناور سانحه دیده کنارک) دارای 47 متر طول و 8.5 متر عرض بوده و آبخور آنها نیز 2.9 متر است.

این شناورها با قابلیت حمل و جابجایی 460 تن بار، می‌توانند نقش یک شناور تدارکاتی سبک و یا نیروبر به تعداد بیشتر از 100 نفر و در عین حال با سرعت بالا را ایفا کنند.

از دیگر توانایی های این ناو می توان به مین ریزی و حمل آب با ظرفیت 40 تن و پذیرش بار تا سقف 40 تن فقط بر روی عرشه اشاره کرد.

شایان ذکر است، از دیگر تسلیحات نصب شده بر روی این شناورها می‌توان به  یک قبضه توپ 20 میلیمتری اورلیکن نیز اشاره کرد.

البته بر روی برخی از این شناورهای کلاس هندیجان، بجای موشک کروز ، لانچرهای پهپاد نصب شده که به آنها در ماموریت های شناسایی کمک شایانی‌ می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه