English

بدری در نطق میان دستور:

دولت بازار خودرو را رها کرده است

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: ناتوانی دولت در صنعت خودرو کاملا مشهود است.

 دولت بازار خودرو را رها کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت) در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: در روزهایی که کرونا آرامش را از جامعه‌مان ربوده و اقتصاد خانواده‌ها را مختل کرده و کسب و کار آنها را از رونق انداخته است دولت نشان داده که در تامین کالاهای اساسی، مسکن و خودرو بازار را رها کرده است.

وی افزود: در باره بازار مسکن بارها هشدارهای لازم را به دولتمردان دادیم ولی کو گوش شنوا؛ نتایج آن عدم شنوایی را امروز درو می‌کنیم. 

 نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: ‌هزینه تمام شده مسکن و عافیت طلبی بانک‌ها باعث شده مسکن به افزایش قیمت خود ادامه دهد و خانه‌دار شدن برای خانوارهای ایرانی فراتر از رویا شده است ضمن اینکه سیاست پرداخت وام به مسکن یکمی‌ها از بین رفته است.

بدری  گفت: در حال حاضر سه میلیون مسکن در کشور کمبود داریم که جبران آن بسیار سخت است. ولی تقاضای آن هر روز تشدید شده و عرضه آن هم هر روز کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم ودولت کاری در مسکن انجام ندهد. 

 نماینده مردم اردبیل خاطرنشان کرد:‌ناتوانی دولت در صنعت خودرو کاملا مشهود است چرا که بازار ما انحصارا در اختیار ایران خودرو و سایپا است ولی دولت از حباب قیمت و صحنه گردانی دلالان صحبت می‌کند.

بدری گفت: درصد قابل توجهی از التهابات بازار خودرو ناشی از بی‌برنامگی دولت است چرا که دولت دست دلالان را باز کرده و آنها هم ناجوانمردانه کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ماه‌هاست که خودروسازان پیش فروش خودرو ندارند و این موضوع بر ابهامات بازار افزوده شده است.

 نماینده مردم اردبیل گفت: سیاست نادرست به دولت منجر به تلمبار شدن تقاضای خودرو شده است. این در حالی است که در این شرایط سخن به میان آوردن از حباب و دلال بازی چیزی جز پاک کردن صورت مسئله نیست.

بدری گفت: مگر پیش از آن دولت نگفت که 90 درصد قطعات پراید داخلی است ولی چرا به بهانه ارز 4200 تومان آن را گران کرد.

وی افزود:‌ فروش خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی با 5 درصد زیر قیمت بازار کلاه گشادی بود که دولت بر سر مردم گذاشت.

 نماینده مردم اردبیل افزود: دولت بازار را رها کرد و بعد از چند وقت دست در دست دلالان قیمت را اصلاح و گران می‌کند.

بدری گفت: قیمت یک کیلو گوجه از هزار تومان تا بالای 15 هزار تومان نوسان دارد که این کار به زیان کشاورزان و نفع دلالان است و این معادله باید به نفع کشاورزان و مصرف کنندگان به هم بخورد.

وی افزود:‌ هرج و مرج در حوزه کشاورزی داستان امروز و فردا نیست ضمن اینکه این وزارتخانه باید به تولید کنندگان برنامه کشت بدهد.

 نماینده مردم اردبیل در پایان گفت: آقای روحانی به داد مردم برسید، گرانی و تورم واقعی بیداد می‌کند؛ بیش از این تعلل در بازار و وادادگی در مدیریت جایز نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی