English

روحانی در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی:

نگاه ها باید به سمت روابط با کشورها تغییر یابد/ با تحریم ‌های آمریکا مخالفت کنید

رئیس جمهور گفت: در شرایطی که اپیدمی بیماری کرونا در جهان را شاهد هستیم و نگاه‌ها باید به سمت روابط با کشورها تغییر یابد، متأسفانه آمریکا تحریم‌های غیر قانونی علیه ملت ایران را تشدید کرده است.

نگاه ها باید به سمت روابط با کشورها تغییر یابد/ با تحریم ‌های آمریکا مخالفت کنید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی ضمن تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور بویژه روابط تجاری و اقتصادی، انتقال تجربیات و اطلاعات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و همکاری‌های بهداشتی و علمی دو کشور در این زمینه را ضروری خواندند.

دو رئیس جمهور با اشاره به سابقه خوب همکاری‌های اقتصادی دو کشور ضرورت استفاده از ظرفیت‌های جدید برای توسعه این همکاری‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک را مورد تاکید قرار دادند.

رؤسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی همچنین تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با تحریم‌ های ضد بشری آمریکا و همچنین جنایت‌های ضد انسانی علیه ملت مظلوم فلسطین و تلاش برای برقراری صلح و آرامش در سوریه و یمن را مورد تاکید قرار دادند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در این گفتگوی تلفنی با اشاره به اقدامات غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا علیه ملت ایران، گفت: در شرایطی که اپیدمی بیماری کرونا در جهان را شاهد هستیم و نگاه‌ها باید به سمت روابط با کشورها تغییر یابد، متأسفانه آمریکا تحریم‌های غیر قانونی علیه ملت ایران را تشدید کرده و علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات بین المللی، مقررات بهداشت جهانی را هم نقض کرده و حتی از مبادله کالا در زمینه بهداشتی و درمانی به ایران نیز جلوگیری می‌کند.

روحانی با اشاره به عضویت آفریقای جنوبی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت، تاکید کرد: انتظار داریم که در سازمان ملل و مجامع بین المللی بر مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا و تحریم‌های غیر قانونی این کشور علیه ایران بیش از پیش تاکید کنید.

* کاملاً از اقدامات ناعادلانه و غیر قانونی آمریکا علیه ایران آگاه هستیم

رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد: ما کاملاً از اقدامات ناعادلانه و غیر قانونی آمریکا علیه ایران آگاه هستیم و به حمایت از ایران ادامه خواهیم داد.

"سیریل رامافوسا" تاکید کرد: اکنون زمانی است که باید با یکدیگر علیه دشمن مشترک (ویروس کرونا) اقدام کنیم و الان زمان مناسبی نیست که با اعمال تحریم‌ها و افزایش فشار برای ملت‌ها مشکل ایجاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه