English

کواکبیان در صحن علنی:

طرح دو فوریتی اصلاح برخی قوانین انتخابات در جهت دفاع از حق‌الناس و شفافیت است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: طرح دوفوریتی اصلاح قوانی انتخابات برای تقویت جایگاه شورای نگهبان تدوین شده است.

طرح دو فوریتی اصلاح برخی قوانین انتخابات در جهت دفاع از حق‌الناس و شفافیت است

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور، به نقدهای وارده به این طرح پاسخ داد و گفت: من تأیید صلاحیت شدم و جزء رد صلاحیت‌ها نبودم و به این شکل نیست که همه نمایندگانی که این طرح را امضا کردند جزو رد صلاحیت‌ها هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: شما در جایگاه هیأت رئیسه باید از حقوق نمایندگان دفاع کنید، این طرح برای تقویت جایگاه شورای نگهبان تدوین شده، چرا باید این نهاد در معرض انواع و اقسام بی‌حرمتی‌ها واقع شود؟

وی ادامه داد: 12 عضو شورای نگهبان نمی‌توانند در عرض یک هفته 6 هزار پرونده را بررسی کنند؛ چندین بار تذکر دادم که شورای نگهبان با بحث استانی شدن مخالف است.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: وقتی روزنامه کیهان می‌نویسد 75 نماینده رد صلاحیت شده باید بلافاصله به دادگاه صالح معرفی شوند، آیا نباید این نمایندگان اقدامی انجام دهند؟ امام صادق (ع) می‌فرمایند حرمت مومن از حرمت کعبه بیشتر است. جمعی از نمایندگان می‌گویند، ما کاری به شورای نگهبان نداریم اما کسانی که گزارش خلاف دادند باید محاکمه شده و شفافیت ایجاد شود.

کواکبیان یادآور شد: انتظار می‌رود شورای نگهبان برای دفاع از حقوق نمایندگان و مجلسی که باید در رأس امور باشد این طرح را تأیید کند و این طرح در جهت دفاع از حق‌الناس و شفافیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه