English

ظریف تاکید کرد؛

لزوم وحدت در بین گروه‌های مختلف افغانستان

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با سرپرست وزارت‌خارجه افغانستان لزوم وحدت در بین گروه‌های مختلف افغانستان، برقراری صلح و ثبات در این کشور و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

لزوم  وحدت در بین گروه‌های مختلف افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز(یک‌شنبه) در گفتگوی تلفنی با «حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، ظریف لزوم  وحدت در بین گروه‌های مختلف افغانستان، برقراری صلح و ثبات در این کشور و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است، پیش از این وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای از ایده دبیرکل سازمان ملل متحد در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستان حمایت کرده بود.

در این بیانیه آمده بود: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران به دلیل همسایگی با افغانستان و حضور میلیون‌ ها مهاجر افغانستانی در ایران از چهل سال پیش تا کنون با شرایط حاضر افغانستان بیشترین شناخت را دارد از اجرایی شدن ایده دبیرکل در برقراری آتش بس سراسری در افغانستان حمایت نموده و از تمام گروه‌های مسلح در این کشور می خواهد با تصمیم شجاعانه خود در قبول آتش بس سراسری در افغانستان و ایجاد محیطی امن برای مبارزه با ویروس کرونا فصل نوینی را در تاریخ افغانستان بگشایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه