English

عمویی در گفتگو با موج:

تراکنش مالی در چارچوب اینستکس ناکافی است/ شرایط امروز برجام اصلا متوازن نیست

منتخب مردم تهران در مجلس گفت: هدف از انجام تراکنش مالی در چارچوب اینستکس جلوگیری از کاهش تعهدات جمهوری اسلامی ایران در برجام است.

تراکنش مالی در چارچوب اینستکس ناکافی است/ شرایط امروز برجام اصلا متوازن نیست

ابوالفضل عمویی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به اولین تراکنش مالی میان ایران و اروپا در چارچوب اینستکس به ارزش تقریبی 500 هزار یورو، اظهار داشت:  اینستکس مقدمه ای برای اجرای 11 تعهدی بود که اروپاییان بعد از خروج آمریکا از برجام در قالب کمیسیون مشترک برجام به جمهوری اسلامی دادند.

وی با بیان اینکه اجرای تراکنش مالی در چارچوب اینستکس ناکافی و تنها مقدمه ای بر تعهدات اروپایی ها است، افزود:  از جمله تعهدات اصلی اروپاییان عادی کردن روابط با ایران است که جمهوری اسلامی ایران نیز در اینباره مطالبه جدی دارد.

منتخب مردم تهران در مجلس با اشاره به اهداف اروپاییان از انجام این تراکنش، گفت: هدف از انجام این تراکنش مالی این است که ابتدا اعلام کنند که اروپا در امور بشر دوستانه در شرایط شیوع کرونا در ایران کمک هایی را انجام داده است .

عمویی اظهار کرد: هدف دوم، جلوگیری از کاهش تعهدات جمهوری اسلامی ایران در برجام است و این اتفاق در حالیست که شرایط امروز برجام اصلا متوازن نیست و با یک تراکنش محدود 500 هزار یورویی انتظارات ایران برآورده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها حق خود را مطالبه می کند، تصریح کرد: ایران به دنبال اجرایی شدن تعهدات اروپاییان است و انتظار مردم ایران این است که مجموعه تعهدات چه در ادعاهای حقوق بشری و چه در اجرای برجام، اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه