English

موج گزارش می دهد:

وقتی قدرت پوشالی غربی ها با کرونا فرو می ریزد

غرب، چهره سکولاریستی خود را نشان داد کسانی که برای یک اعدامی در داخل کشور ما دل می سوزاندند و سر و صدا راه می انداختند، امروز حتی هموطنان شان در جلوی چشمشان از بین می روند، اما امکاناتشان را برای نجات آنها به کار نمی گیرند.

وقتی قدرت پوشالی غربی ها با کرونا فرو می ریزد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، « کرونا » در هفته‌های اخیر کشورهای زیادی از جهان را درگیر کرده گرچه هر کدام سیاست‌های متفاوتی را جهت پیشگیری از ورود و مقابله با این بیماری اتخاذ کردند اما هیچ کدام باعث نشد از ورود بیماری در امان بمانند. با این همه، سرعت شیوع کرونا در کشورها، با توجه به نوع برخوردشان با بیماری تفاوت داشت. چین، ایتالیا، آمریکا، آلمان، اسپانیا، انگلیس، فرانسه، کره‌جنوبی، سوئیس و ایران ۱۰ کشور دارای بالاترین آمار ابتلا به کووید ۱۹ هستند که توجه به نسبت مبتلایان به بهبودیافتگان و مقایسه سیاست‌های پیشگیرانه هر یک می‌تواند نشانگر قدرت سیستم‌های بهداشتی‌شان باشد.

* 140 هزار و 510 مورد ابتلا به کرونا در اسپانیا

وزارت بهداشت اسپانیا سه‌شنبه اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴۳ مورد جدید به قربانیان ویروس ناشناخته «کووید-۱۹» در این کشور افزوده شدند تا مجموع قربانیان این ویروس به ۱۳ هزار و ۷۹۸ نفر برسد.

طبق اعلام وزارت بهداشت اسپانیا، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، پنج هزار و ۷۴۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده‌اند و مجموع مبتلایان به این ویروس در این کشور اروپایی به ۱۴۰ هزار و ۵۱۰ نفر رسیده است.

با آمار و ارقام اعلام شده، اسپانیا بعد از آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس ناشناخته کووید-۱۹ را در جهان دارد و ایتالیا با ۱۳۲ هزار و ۵۴۷ مورد ابتلا و ۱۶ هزار و ۵۲۳ قربانی، در جایگاه سوم قرار دارد.

* فوت 8 هزار و 911 نفر در فرانسه بر اثر ابتلا به کرونا

فرانسه رکورد تلفات روزانه ویروس «کووید۱۹» در جهان را به خود اختصاص داده اما مسئولان درمانی این کشور درباره تداوم وخامت اوضاع هشدار می‌دهند.

«اُلیویر وِران» وزیر بهداشت فرانسه گفت نقطه اوج همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور هنوز رخ نداده است.

بر اساس آمار اعلامی، تا کنون در فرانسه ۹۸۰۱۰ مبتلا به ویروس کرونا و ۸۹۱۱ مورد فوتی بر اثر ابتلا به آن گزارش شده است.

آمار فوتی‌ها در فرانسه بدان دلیل شاهد افزایش تصاعدی بوده که دولت فرانسه به تازگی علاوه بر بیمارانی که در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند، شمار قربانیان کرونا را که در دیگر مکان‌ها از جمله منازل شخصی و خانه‌های سالمندان فوت کرده‌اند، جمع‌آوری و اعلام کرده است.

رئیس فدراسیون بیمارستان‌های فرانسه نیز چندی پیش اعلام کرده بود در آینده نزدیک بیمارستان‌های این کشور دیگر قادر به پذیرش بیماران جدید نخواهند بود.

کرونا

 *ابتلای ۳۰هزار و 217  نفر به کرونا در ترکیه

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور در توییتی اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته 3148 نفر مبتلا به این ویروس تشخیص داده شدند که در مجموع 30217 نفر مبتلا در کشور را به ثبت رساند.

وی اضافه کرد: همچنین 75 نفر نیز جان خود را از دست دادند و در مجموع 649 نفر جان باخته به ثبت رسید.

*فوت 11 درصدی مبتلایان به کرونا در انگلیس/ وضعیت متزلزل دولت انگلیس در بحبوحه کرونا

در انگلیس، آمارها نشان می‌دهد که دوره شیوع کرونا در این کشور آغاز شده و نمودار مبتلایان و ابتلای روزانه با شیب زیادی در حال افزایش است. تعداد جان‌باختگان مبتلا به کرونا در این کشور بسیار بالاست؛ به‌طوری‌که 11 درصد مبتلایان تا کنون فوت کرده‌اند که نشان دهنده عدم تشخیص به هنگام و ضعف سیستم درمانی انگلیس است. به‌طوری‌که تحلیل‌گران می‌گویند انگلستان با فاصله دو هفته در همان مسیر ایتالیا حرکت می‌کند و به‌زودی شاهد بحران در این کشور خواهیم بود.

تا اینجای کار کرونا زیر یک خم فرمانده سپاه انگلیس گرفته و حریفش را که چندی پیش ادعا می‌کرد علائم این بیماری خفیف است به میدان جنگ فرا می‌خواند.

جانسون

بوریس جانسون از دیشب به زور دستگاه‌های تنفسی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نفس می‌کشد و با مرگ دست به گریبان است.   پزشکان می‌گویند نسبت بیماران مبتلا به کرونا که از بخش مراقبت‌های ویژه جان سالم به در می‌برند کمتر از آمار فوت شدگان است.

*132 هزار و 547 مورد مبتلا در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که نمودار مبتلایان به کرونا در آن در هفته‌های اخیر با شیب زیادی رو به افزایش بوده است. 12 درصد مبتلایان این کشور تاکنون جان باخته‌اند که نشان‌دهنده ضعف سیستم درمانی این کشور است. عواملی مانند عدم همراهی دولت و ملت، فقر فرهنگی مردم، وجود مافیای اقتصادی و عدم تناسب زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این کشور باعث ناتوانی در مقابله با شیوع بیماری در این کشور شده و عملاً مکانیزم‌های پیشگیری و کنترل پاسخ مناسبی نداده است. از طرفی باید توجه داشت که ایتالیا دومین کشور پیر دنیا محسوب می‌شود.

تغییر کاربری کارخانه موشک سازی به کارگاه تولید دستگاه تنفسی در اسراییل برای مقابله با کرونا

روند شیوع ویروس «کووید۱۹» در اسرائیل ، علی‌رغم تدابیر سختگیرانه و قرنطینه عمومی اعمال شده هنوزهم صعودی است و به 10هزار و 471 مورد رسیده است. این در حالی است که گزارش محرمانه‌ای در پارلمان رژیم صیونیستی (کنست) نشان می‌دهد که این کشور برای مقابله با ویروس جدید کرونا، تجهیزات درمانی کافی ندارد.

وزارت دفاع اسرائیل به دلیل کمبود تجهیزات مقابله با ویروس کرونا، مجبور به تغییر کاربری کارخانه موشک‌سازی به کارگاه تولید دستگاه تنفسی شده است.

*62 هزار و 589 ابتلا به کرونا در ایران

طبق اعلام وزارت بهداشت مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۲۵۸۹ نفر رسید که  تا کنون ۳۸۷۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده .

روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۷۰۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

*367هزارو 659 مورد ابتلا به کرونا در آمریکا

ایالات متحده و رییس‌جمهور آن "دونالد ترامپ" در ابتدا با این توجیه که قرنطینه موجب فروپاشی اقتصادی می شود، مخالف قرنطینه بودند. دولت ترامپ ترجیح داد بین اقتصاد و احتمالا تلفات محدود، دومی را انتخاب کنند اما چون به مرور تعداد مبتلایان به این ویروس در آمریکا زیاد شد و هزاران نفر تخت های بیمارستانی را اشغال کردند آنها به این نتیجه رسیدند که نظام درمان با کمبود روبرو خواهد شد بنابراین هم چرخ اقتصاد می خوابد هم تلفات زیاد می شود با این نتیجه گیری دولت ترامپ تغییر روش داد و قرنطینه کامل را برگزید.

6171900

به هر حال این واکنش کُند آمریکا به ویروس کرونا نشانگر اتخاذ اولویت‌های نادرست و نابجا توسط دولت بی‌کفایت ایالات متحده است. دولتی که تریلیون‌ها دلار برای جنگ جعلی علیه تروریسم هزینه می‌کند، دولتی است که یک شکست کامل در تأمین خدمات پزشکی و حمایت از زیرساخت‌های داخلی را به اثبات رسانده است. بحران کرونا اکنون این حقیقت واضح را به‌روشنی برای عموم مردم آمریکا شفاف و نمایان کرده است.

آمریکایی ها و اروپایی ها مدت ها بود گرفتار یک نوع غرور کاذب شده بودند و متأسفانه کشورهای دیگر و به اصطلاح غربی ها عقب افتاده یا در حال توسعه و جهان سوم باور کرده بودند که آن ها کشورهای بسیار قدرتمند هستند.

تنها کشوری که زیر بار ابرقدرتی دنیای غرب نرفته جمهوری اسلامی و انقلاب است، و  قدرت پوشالی کشورهای غربی در مسئله کرونا فروریخت و پوشالی بودن آن، روز به روز آشکارتر می شود و مردم می بینند که چیزی جز ادعا نبود و خبری از بروج و بارویی که غربی ها برای خودشان درست کرده بودند، نیست.

امروز می بینیم آمریکا و اروپا حتی بسیار ناتوان تر از کشورهای شرقی هستند و خودشان هم دارند بر زبان جاری می کنند؛ از ترامپ گرفته تا رؤسای جمهور آلمان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه.

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا ۲۶ درصد کل دنیاست و تلفاتشان خیلی زیاد است، این در حالی است که جمهوری اسلامی که در ابتدا بعد از چین دوم بود، وضعیت خوبی دارد و تعداد  بهبودیافتگان ۲۴ هزار نفر است، یعنی بیش از ثلث مبتلایان درمان شده اند.

کرونا نشان داد که قدرت های غربی قدرت واقعی نیستند به برخی افراد و جریان ها در داخل هم باید گفت حالا که می بینید غربی ها قدرتی نیستند، چه اصراری دارید که مشکلات کشور را با آنها حل کنید؟ در حالی گرفتاری های آن ها در عرصه های مختلف دارد خود را نشان می دهد. بنابراین کسانی که در این شرایط در داخل  بیانیه می دهند که ما با غربی ها رابطه داشته باشیم تا مشکلات مان حل شود وضعشان بدتر از خود غربی ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه