English

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت تشریح کرد؛

آخرین تمهیدات دولت برای مبارزه با ویروس کرونا

علی ربیعی سخنگوی دولت گفت : وام گیرندگانی که اقساط از حساب‌شان برداشت شده می توانند به بانک مرکزی شکایت کنند.

آخرین تمهیدات دولت برای مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در ارتباط با آخرین تمهیدات دولت برای مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: خوشبختانه در هیج استانی سیر صعودی بیماری گزارش نشده است. در برخی استان ها با یک وضعیت ثابتی آمار جلو می‌رود ولی در بیشتر استان‌ها سیر نزولی شده است.این هم خبر خوبی بود که در این جلسه گفته شد.

وی ادامه داد: بحث دیگر این جلسه مربوط به خدماتی است که قرار بود در این ایام به مردم داده شود.

وی در ارتباط با برداشت اقساط از حساب وام‌گیرندگان گفت: گزارش دادند برخی بانک‌ها پول برداشت کردند ؛ توضیحی که داده شد این بود که این کار به صورت خودکار صورت گرفته و رئیس کل بانک مرکزی گفتند تمهیدی کردند، سایتی ایجاد کردند شکایتی بشود به این موضوع رسیدگی می کنند و پول‌ها بازگردانده خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: یک گزارش از این‌که برخی اجناس بدون منطق گران شده است نیز ارائه شد. قرار شد وزارت صمت تمهیدات بیشتری بیاندیشد به هیچ عنوان ما در دوران کرونا نباید اجازه دهیم کالاهایی که هیچ منطقی ندارد گران شوند. مثلا برخی شوینده‌ها و ضدعفونی کننده ها برای آنکه اقتصادی شوند و تولیدشان زیاد شود خودمان اجازه دادیم گران شوند؛ اما در کالاهای دیگر این اجازه را نخواهیم داد.

ربیعی تصریح کرد: بحث کالای اساسی برای سال ۱۳۹۹ مطرح شد، خوشبختانه ارز مورد نیاز کالای اساسی به میزانی که وزارت صمت ، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان اعلام کردند تامین شد؛ بنابر این من اعلام می کنم برای سال ۱۳۹۹ ما در زمینه تامین کالای اساسی ارزی که به قیمت گذشته ۴۲۰۰ بود را تامین کرده‌ایم.

وی سپس گفت: وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی گزارشی از وضعیت کارگران و آمار بیکاری آنان ارائه داد. اینکه چگونه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به هدف بنشیند نیز مطرح شد. عده‌ای از بابت این وام نگرانی‌هایی داشتند ولی این وام‌ها قطعا مشروط به حفظ کارگر خواهد بود.

ربیعی یادآور شد: معاون علمی فن‌آوری و وزیر صمت سه گزارش درباره تجهیزات و مواد ضد عفونی کننده و ماسک را در دولت ارائه کردند. گزارش بسیار خوبی بود؛ خوشبختانه الان ما در ونتیلاتور که کشورهای پیشرفته هم در این زمینه دچار کمبود هستند کمبودی نداریم. روزی ۳۸ تا تولید می شد اما الان تا ۱۵ فروردین روزی ۲هزار تا قراردادش بسته شد. الان دونه ای ۲۵۰ میلیون تومان هزینه اش است و ما امیدوار هستیم با قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های دانش بنیان ما بتوانیم کل کشور را پوشش دهیم.

وی گفت: در بحث الکل و ضد عفونی کننده وزارت صمت و وزارت دفاع گزارش هایی را ارائه دادند؛ رئیس جمهور تاکید کردند به فروشگاه‌ها بیش‌تر ارائه شود. الان هم هست. وزارت دفاع آمبولانس و هم کیسه‌های مخصوص ایزوله را تولید کردند ؛ حتی برای حمل و دفن هم استفاده می شوند که با اصول بهداشتی مطابقت دارد.

سخنگوی دولت در پایان گفت: در دولت روی موضوع کیت ها بسیار بحث شد. خوشبختانه تا ۲۰ هزار کیت تست به دست خواهیم آورد. الان ۱۵ هزار تا است. بخش های دیگر هم تولید کیت شروع کردند. روزهای اول کیت کن داشتیم اما با تلاش هایی که انجام شد بخصوص در شرکت های دانش بنیان بویژه تلاش وزارت دفاع الان وضعیت مناسبی داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه