English

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

کاهش ٩ میلیارد لیتری سوخت قاچاق به خارج از کشور

وزیر کشور گفت: در حوزه قاچاق سوخت به خارج از کشور با کاهش ٩ میلیارد لیتری مواجه هستیم.

کاهش ٩ میلیارد لیتری سوخت قاچاق به خارج از کشور

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، در جمع خبرنگاران با اشاره جزییات جلسه مذکور، اظهار داشت: گزارشی از مجموعه اقداماتی که طی سال انجام شده بود. 

وی با بیان اینکه در حوزه واردات با کاهش قاچاق مواجه بودیم، ادامه داد: مجموع براوردها نشان می دهد ١٢میلیارد دلار مجموع قاچاقی است که  از خارج به داخل و از داخل به خارج انجام شده است.

وزیر کشور گفت: در حوزه قاچاق کالا از داخل به خارج که بیش از ٨٠درصد آن بحث سوخت است با کاهش ٩ میلیارد لیتر مواجه بودیم .

رحمانی فضلی گفت: با طرح تکمیلی که وزارت نفت همکاری خوبی کرد در حوزه مرز نشینان امیدواریم در ماه های باقی مانده امسال و سال ۹۹ با کاهش قابل توجه قاچاق سوخت روبرو باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به وجود طرح هایی در جلسه امروز ستاد بیان داشت: در طرح مبارزه با قاچاق سیگار، کالای خانگی که بحث های بسیار مهمی بودند، قرار شد در قاچاق لوازم خانگی، که بدون ضمانت و کیفیت هم هستند، اتحادیه نقش اصلی را بازی کند و ما از مبدا یعنی بنادرو بنکداران وارد عمل شویم و سپس سراغ خرده فروشان برویم، و قرار شد ۸ ماه به همه کسبه و فروشندگان و اتحادیه وقت داده شد تا در این طرح بتوانند خودشان را با ضوابط حاکم منطبق کنند، هر کالایی را دارند الان می توانند بفروشند و بعد از آن ۸ ماه دیگر شاهد کالاهای غیر استاندارد در بازار نباشیم.

وی در مورد سامانه‌های نظارتی گفت: اگر بتوانیم سامانه ها را با هماهنگی دستگاه های اجرایی مبدا تا مقصد اجرایی کنیم یقینا می توانیم بحث بازار های غیر رسمی را کنترل کنیم. 

وزیر کشور اظهار داشت: ما از اول سال با توجه به اینکه حدود ده سال است قانون سامانه ها وجود دارد با تاکیداتی که هم رهبر معظم انقلاب و هم رییس جمهور و دولت دارند به اندازه ۵ سال در این حوزه پیشرفت داشتیم.

رحمانی فضلی بیان داشت: یک زمانبندی تا آخر اسفند با همه دستگاه ها انجام دادیم، برخی دستگاه ها به وظایف خود عمل نکردند و آخر سال باید به دولت پاسخگو باشند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه