English

امینی در گفتگو با موج:

از برجام، محصولی جز گرفتاری در «قوانین بین‌المللی» نصیب کشور نشد/ پذیرفتن لوایح FATF خود تحریمی است

حجم ویدیو: ۳۰.۱۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۲:۰۹ دانلود ویدیو

فعال سیاسی اصولگرا گفت: تصویب لوایح FATF یعنی تدابیر دور زدن تحریم ها را در اختیار دشمن قرار دهیم.

محمودرضا امینی فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به تحولات سیاسی در عصر جدید پس از ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: یکی از مؤولفه‌های این عصر، بازنگری در دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: حل معادله پیچیده‌ِ «نقش راه سیاسی تسلیم» که در قالب برجام ، غالب شد یکی از موضوعات مهمی است که در این دوران جدید به سرانجام برد چرا که علی‌رغم دفاع مسئولان برجام از معاهده موسوم به برجام، محصولی جز گرفتاری ما در «قوانین بین‌المللی» نصیب کشور نشد.

 فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: یکی دیگر از ساحت‌هایی که در دوران جدید باید مورد تجدیدنظر شدید قرار گیرد بحث اجرای توصیه‌های کارگروه ویژه اقدام مالی موسوم به «اف‌ای تی اف» است که طبق اطلاعات منتشر شده، تا کنون ۳۹ توصیه از ۴۱ توصیه این کارگروه در داخل کشور اجرا شده است.

وی ادامه داد: موافقان «اف‌ای تی اف» که غالباً همان موافقان برجام هستند معتقدند برای تعاملات مالی با جهان باید وارد فضای مالی پیشنهادی آن‌ها شویم، اما غافل از اینکه در همین فضا، اطلاعات ما را می‌گیرند و با استناد به آن ما را تحریم می‌کنند.

امینی اظهار کرد: شرکت‌های ایرانی برای رهایی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا وکیل می‌گیرند، اما حین پیگیری برای رهایی از تحریم، اطلاعاتی جدیدی ارائه می‌کنند که همین اطلاعات زمینه سوءاستفاده طرف مقابل و تحریم مجدد آن‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: چگونه می‌شود همان کشور‌هایی که از ما تقاضا دارند به کنوانسیون‌های به اصطلاح مبارزه با تأمین مالی تروریسم بپیوندیم خودشان آشکارا یکی از مقامات ارشد کشور ما را که از قضا یک چهره بین المللی در عرصه مبارزه با تروریسم سازمان یافته بود، در فرودگاه بغداد ترور می‌کنند؟

امینی خاطرنشان کرد: این چه نوع داد و ستد بین‌المللی است که حتی ورود دارو برای کودکان بیمار را تحریم می‌کنند؟ تعجب می‌کنم برخی‌ها چشمان‌شان را به راحتی روی این‌گونه مسائل می‌بندند و در درخواست پذیرش مواردی را دارند که با استقلال کشور در تضاد است.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی هستیم، گفت: در وضعیتی که دشمنان به سرکردگی رژیم آمریکا، علیه ملت ایران از تروریسم اقتصادی استفاده می‌کند ما مجبور هستیم برای تأمین نیاز‌های واقعی کشور، تحریم‌های ظالمانه یکجانبه را دور بزنیم، اما می‌خواهد با اجرای همه اوامر «اف‌ای تی اف» با دست خودمان راه‌های دور زدن تحریم‌ها را ببندیم و این کار عاقلانه‌ای نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: جالب است بدانید سپاه، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی و همه گروه‌های مقاومت که به معنی واقعی کلمه با تروریست‌ها می‌جنگند از سوی همین کشور‌های داعیه‌دار «اف‌ای تی اف»، گروه تروریستی قلمداد شده اند و از اوامر چنین کارگروهی را بپذیریم یعنی تروریستی بودن این گروه‌ها را پذیرفته ایم.

امینی در پایان گفت: هدف از نرمش قهرمانانه برای انجام مذاکرات، تأمین حقوق ملت ایران از طرق گفتگو بود نه اینکه به واسطه دیکته اوامری از سوی برخی کشورها، از حقوق مسلم خودمان چشم پوشی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه