English

لحظه به لحظه با مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان

مراسم تشییع پیکر شهید سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهید سردار پور‌جعفری در زادگاهش کرمان با حضور پرشور و میلیونی مردم آغاز شد.

لحظه به لحظه با مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری با حضور پرشور و میلیونی مردم از میدان آزادی شهر کرمان به سمت میدان شهدا آغاز شد.

در این مراسم پیام مقام معظم رهبری پیرامون شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی توسط حجت السلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان کرمان قرائت شد.

جمعی از مردم قدردان کرمان از ساعات اولیه در گلزار شهدا تجمع کرده اند پس از نماز صبح گروه، گروه به سمت مسیر تشییع حرکت کردند.

مردم شهر کرمان از شب گذشته در مسیر تشییع سردار شهید حاج قاسم ایستاده‌اند و نیروهای امنیتی مسیر منتهی به محل تدفین بسته و اجازه حضور مردم را نمی دهند.

مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان1

پیکرهای مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار سرتیپ پاسدار شهید حسین پور جعفری وارد میدان آزادی شد. میلیون‌های عزادار در آئین تشییع این شهدای گران‌قدر حضور دارند.

مردم با سردادن شعار انتقام انتقام، نبرد با آمریکا، ای لشکر صاحب زمان آماده باش، تاکید می‌کنند که آرمان‌های سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند.

مردم کرمان عکس‌های حاج قاسم را در دست دارند و پرچم قرمز در دست دارند و همگی با هم یک فریاد را بلند کرده‌اند؛ اینجا مردم انتقام می‌خواهند و بر تن فرزندان خود لباس رزم پوشیده‌اند.

هنوز پیکرها به تقاطع ولیعصر نرسیده‌اند و مردم در طول ۱۱ متر مسیر در انتظار فرمانده هستند.

در چهارراه طهماسب آباد مردم در انتظار پیکرها هستند و به‌زودی ماشین حامل به این بخش از شهر خواهد رسید در تقاطع ولیعصر مردم بر روی پل هوایی ازدحام کرده‌اند و هم‌محله‌ای هوای حاج قاسم در انتظار هستند.

در چهارراه کاظمی نیز مردم اشک‌بار در انتظار ایستاده‌اند و نظم و همیاری مردم در همه بخش‌های شهر دیده می‌شود.

 اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در میدان آزادی شهر کرمان، در مراسم وداع با پیکرهای مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سرتیپ شهید حسین پورجعفری شرکت کرد.

پس از ۴ ساعت خودروی حامل پیکر شهید سرلشکر سلیمانی فقط دو کیلومتر طی کرده و به تقاطع ولیعصر رسیده، ازدحام جمعیت آن‌قدر زیاد است که امکان حرکت خودرو به سمت گلزار شهدا در برخی مواقع وجود ندارد و خودرو متوقف می‌شود.

مسیر تشییع پیکرها ۱۱ کیلومتر است و در طول مسیر بیش از یک‌میلیون نفر حضور دارند.

پس از ساعتها و گذر از مسیرهای مختلف در کرمان تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی که از میدان آزادی شروع شده همچنان در مسیر خیابان بهشتی به سمت گلزار شهدا در حرکت است و خیابان‌ها مملو از جمعیت است.

اکنون خیابان‌های کرمان مملو از مردمانی است که آمده‌اند برای آخرین بار با سردار محبوب‌شان وداع کنند. مردمانی که با پلاکاردهای «انتقام سخت» به دنبال انتقام از مسببان این جنایت تروریستی هستند.

مهمانانی از کشورهای لبنان، یمن افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق سوریه، فلسطین و برخی از کشورهای عربی و آفریقایی به جمع تشییع کنندگان پیوستند.

ازدحام جمعیت در مراسم وداع به حدی است که تعدادی از عزاداران مصدوم شده و تعدادی نیز جان باخته‌اند.

 پیرحسین کلیوند، رییس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: متاسفانه بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کننده در مراسم تشییع سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی گفت: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان ، اطلاعات تکمیلی از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

طبق اعلام منابع آگاه تعداد اولیه جان باختگان 35 نفر و مصدومان 48 تن هستند.

هم اکنون مسئولان برگزاری تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از بلندگوها اعلام کردند که مراسم به تعویق افتاده است. مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد با توجه به ازدحام جمعیت خاکسپاری پیکر شهدا به تأخیر افتاده و هم اکنون امکان این امر وجود ندارد و مسئولان زمان برگزاری این مراسم را متعاقباً اعلام می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه