English

سرنوشت «فراکسیون سوم» در سایه تردید / مخالفت لاریجانی با تشکیل فراکسیون جدید در مجلس

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون سوم می‌تواند «فراکسیون ولایت» مجلس را به طور دقیق هدایت کند اما با این فراکسیون متفاوت است.

سرنوشت «فراکسیون سوم» در سایه تردید / مخالفت لاریجانی با تشکیل فراکسیون جدید در مجلس

خبرگزاری موج؛ گروه سیاسی / فاطمه باقری:شنبه(هشتم خردادماه ۹۵) بود که مجلس دهم کار خود را به طور رسمی آغاز کرد، در اوایل شکل‌گیری مجلس دو فراکسیون سیاسی «امید» و «ولایت» اعلام موجودیت کردند و هدف اصلی آن‌ها کسب بیشترین کرسی در هیات‌رئیسه مجلس بود.

اما هم‌اکنون و با گذشت چند ماه از انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگانی که در مجلس نهم فراکسیون «رهروان ولایت» را پایه‌گذاری کردند، ساز جدایی از دو فراکسیون دیگر را کوک کردند تا به عنوان مستقلین بتوانند در فراکسیونی مستقل از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان به فعالیت سیاسی و جناحی در پارلمان ادامه دهند.

*تابش: فراکسیون سوم در مجلس شکل نمی گیرد

واکنش‌ها به تشکیل فراکسیون سوم کاملا متفاوت بود، محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبرهایی مبنی بر تشکیل فراکسیون سوم به موج گفت: با توجه به تجربه و فعالیت سیاسی خود اعلام می کنم که فراکسیون سومی در مجلس دهم شکل نخواهد گرفت.

تابش با اشاره به اینکه فراکسیون سوم با ادعای اعتدال و مستقلین می خواهد تشکیل شود، تاکید کرد: نهایتا جهت‌گیری این فراکسیون بعد از تشکیل به یک جناح فکری و سیاسی در کشور خواهد بود، اما گرایش های سیاسی در مجلس یا اصلاح طلبی و یا اصولگرایی است و مستقلین هم در این دسته بندی جای می گیرند.

این عضو فراکسیون امید افزود: باید دید موضع‌گیری دولت به تشکیل فراکسیون سوم در مجلس چه خواهد بود.

*تولد یک فراکسیون سیاسی جدید در پارلمان / «جلالی» رئیس فراکسیون سوم می شود؟!

اما غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت به سخنان برخی از نمایندگان درباره فراکسیون سوم واکنش نشان داد و به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: باید از تشکیل فراکسیون سوم در مجلس استقبال کرد و باید از تضارب افکار و اندیشه‌ها در مجلس حمایت شود؛ اما برخی از تشکیل فراکسیون سوم در مجلس مضطرب شده‌اند.

وی با بیان اینکه فراکسیون سوم مشی مستقل و اعتدالی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر دو فراکسیون «امید» و «ولایت» نسبت به فراکسیون سوم کم‌لطفی می‌کنند و این در صورتی است که این فراکسیون اهدافی در جهت کمک به دولت و مجلس دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره زمان آغاز به کار فراکسیون سوم، خاطر نشان کرد: طبق مذاکرات انجام شده، فراکسیون سوم پس از تشکیل کمیسیون ‌های مجلس به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند اما در حال حاضر پیش نویس فراکسیون سوم به اتمام رسیده است و پس از ابلاغ به تصویب اعضای فراکسیون می‌رسد.

وی همچنین درباره حضور جلالی در کمیسیون سوم اظهار داشت: جلالی در راس مجموعه فراکسیون سوم قرار دارد و بنده پیشنهاد می‌کنم ایشان ریاست این فراکسیون را بر عهده بگیرد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگویی دیگری از اعلام موجودیت «فراکسیون سوم» مجلس در هفته جاری و همچنین عضویت بیش از ۱۰۰ نماینده در فراکسیون سوم خبر داده بود.

* مخالفت لاریجانی با تشکیل فراکسیون سوم / فراکسیون سوم «ولایت» را هدایت می‌کند

برای فهمیدن آخرین خبرها درباره فراکسیون سوم سراغ جبار کوچکی‌نژاد رفتیم.

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به تشکیل فراکسیون سوم در مجلس دهم گفت: اصولگرایانی که اشکالاتی در هدایت فراکسیون ولایت می‌بینند، ‌ به دنبال تشکیل فراکسیون سوم هستند.

نماینده رشت افزود: نمایندگانی که قصد تشکیل فراکسیون سوم در مجلس دهم را دارند از «فراکسیون ولایت» جدا نمی‌شوند و فراکسیون سوم تحت عنوان فراکسیون مستقل اعلام موجودیت نخواهد کرد.

کوچکی‌نژاد درباره تاثیر فراکسیون سوم بر قدرت فراکسیون‌های سیاسی مجلس، تصریح کرد: فراکسیون سوم می‌تواند «فراکسیون ولایت» مجلس را به طور دقیق هدایت کند اما با این فراکسیون متفاوت است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان به نظر لاریجانی درباره تشکیل فراکسیون سوم مجلس اشاره کرد و گفت: شاید آقای لاریجانی مخالف تشکیل این فراکسیون باشد اما ما معتقدیم که نمایندگان می‌توانند در این فراکسیون اقدامات سازنده‌ای داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه