English

جعفر قنادباشی در گفتگو با موج:

مردم عراق خواستار خروج آمریکا از کشورشان هستند

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اقدام مردم عراق در به آتش کشیدن سفارت آمریکا پاسخی به حملات آنها به پایگاه حشدالشعبی و همچنین خروج آنها از عراق است.

مردم عراق خواستار خروج آمریکا از کشورشان هستند

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به آتش زدن سفارت آمریکا در عراق، اظهار داشت: آتش زدن سفارت آمریکا درعراق یک واکنش طبیعی مردم این کشور نسبت به جنایت های ایالات متحده در حمله به پایگاه حشدالشعبی است.

وی ادامه داد: مردم عراق، حشد الشعبی و حزب الله عراق را به نوعی نجات دهنده عراق و منطقه در قبال عملکرد داعش می دانند لذا این اقدام مردم در پاسخ به حمله آمریکایی ها به پایگاه حشدالشعبی بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: یکی از دلایل حمله آمریکا به پایگاه حشدالشعبی، متوقف شدن عملیات داعش در منطقه توسط این گروه بوده است.

قنادباشی با بیان اینکه آمریکایی ها در عراق جرایم زیادی را مرتکب شده اند، خاطرنشان کرد: در انتخابات آمریکا ترامپ خطاب به کلینتون و اوباما اعلام کرد که داعش دست پرورده و ساخته آنهاست در حالی که آنها هنوز این موضوع را تکذیب نکرده اند.

وی در مورد موضوع بی دولت سازی عراق توسط آمریکا و عربستان، تصریح کرد: مردم عراق از مسئله بی دولت سازی و تجزیه عراق بسیار خشمگین هستند لذا اقدام آنها در راستای همین مسائل است.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه مردم عراق خواستار خروج آمریکا از کشورشان هستند،  گفت: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی است لذا مردم خواستار خروج آنها از عراق و منطقه هستند.

قناد باشی در پایان خاطرنشان کرد: خواسته های مردمی همیشه تخقق می یابد لذا در خواست مردم عراق هم تحقق خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه