English

امیر حاتمی:

رشد اقتصادی کشور نیازمند استقرار امنیت پایدار در کشور است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سرمایه‌ گذاری و تحول و رشد اقتصادی کشور نیازمند استقرار امنیت پایدار در کشور است.

رشد اقتصادی کشور نیازمند استقرار امنیت پایدار در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز شنبه در بازدید از مجتمع‌های کشاورزی، دامپروری و روغن‌کشی سازمان اتکا در ورامین که با حضور مدیر عامل سازمان اتکا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ورامین، مدیران شهرستان ورامین در پیشوا  و مدیران ارشد وزارت دفاع  برگزار شد، با اشاره به مسؤولیت خطیر و حساس دولت، نظام اسلامی و نیروهای مسلح در تامین امنیت ملی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و تحول و رشد اقتصادی کشور نیازمند استقرار امنیت پایدار در کشور است.

وزیر دفاع   نیروی انسانی و تجهیزات و تسلیحات دفاعی را از پایه‌های اصلی و اساسی مقوله امنیت برشمرد و افزود: محور اصلی امنیت، نیروهای مسلح جان برکف، با انگیزه، مومن، بصیر و ایثارگری است که کشور را در قبال تهدیدات دشمنان قسم خورده حفاظت و حراست می‌کنند و امروز به برکت هدایت‌های حکیمانه فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای «مدظله العالی» ایران اسلامی دارای نیروهای مسلح مقتدر، انقلابی، مجرب و آموزش دیده‌ای است که در دنیا بی‌نظیر است.

حاتمی در تبیین و تشریح وظایف و مأموریت‌های خطیر قانونی وزارت دفاع در قبال نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بسیار مفتخریم که در مجموعه وزارت دفاع با بهره‌مندی از خیل عظیم متخصصین، دانشمندان، محققین و پژوهشگران مومن و انقلابی، خادم و خدمتگزار نیروهای مسلح آماده و پا در رکاب هستیم که تولید کننده امنیت، اقتدار و قدرت بازدارندگی ملی هستند و وزارت دفاع به عنوان پشتیبان و حامی رزمندگان موظف است با تعامل با دولت و مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای سعی و تلاش کند تا نیروهای مسلح‌ کمترین دغدغه را نسبت به معیشت، آسایش و منزلت خود داشته باشند.

او تسلیحات و تجهیزات دفاعی را به عنوان پایه و اساس دیگر حفظ امنیت ملی برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که از اولین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و به خصوص در حوزه‌های دفاعی و نظامی قرار گرفت ولیکن امروز نیروهای مسلح و صنعت دفاعی به چنان توانایی و قابلیتی در حوزه خودکفایی دست یافته‌اند که می‌توانند نیازهای عرصه رزم را مطابق با نوع تهدیدات پیش‌رو طراحی، تولید و بکارگیری کنند.

وزیر دفاع افزود: متخصصین صنعت دفاعی قادرند با بهره‌گیری از علم، دانش و تجربه ارزشمند ۴ دهه علمی انقلاب اسلامی، طرح و ایده نیروهای مسلح را در مدت زمان کوتاه به محصول و دستاورد دفاعی تبدیل کرده و از این جهت خار چشم دشمنان شده‌اند.

حاتمی با اشاره به توطئه اخیر دشمنان نظام اسلامی در جهت مخدوش ساختن امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: این بار نیز با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، آگاهی، بصیرت و دشمن‌شناسی ملت، ترفند دشمنان با شکست مواجه شد.

* آخرین حربه نظام استکبار جنگ اقتصادی و فشار حداکثری است

حاتمی آخرین حربه نظام استکبار را «جنگ اقتصادی» و «فشار حداکثری» علیه ملت مظلوم ایران اسلامی عنوان کرد و گفت؛ در این شرایط بسیار حساس، «عرصه اقتصادی»  میدان واقعی مبارزه است و انقلابی‌ترین و جهادی‌ترین کار تقویت حوزه اقتصاد ملی است و وظیفه و تکلیف همگان توجه و تاکید ویژه بر (اقتصاد مقاومتی) و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های ملی و بومی کشور و نگاه به درون و توانمندسازی اقتصاد است.

او از خوداتکایی و خودکفایی در حوزه‌های دفاعی و نظامی به عنوان الگوی پیشرفت نظام اسلامی و عرصه شکست راهبرد دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی نام برد و یادآور شد: در حوزه‌های اقتصادی هم باید با الگوگیری از قطع هرگونه وابستگی در عرصه‌های دفاعی به خودکفائی و شکوفائی دست یابیم.

وزیر دفاع راه برون رفت از دسیسه‌ها، توطئه‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه را ایستادگی ملت ایران، تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، تلاش و سختکوشی مسئولین و مردم، انسجام، یکپارچگی، وحدت و همدلی دانست و اظهار امیدواری کرد: بر این باوریم که ملت بزرگ ایران اسلامی با تکیه بر ایمان راسخ خود، فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی، امید به نصرت و مددالهی، قطعاً این مقطع تاریخی را نیز با موفقیت و پیروزی پشت سر خواهد گذاشت و به قله‌های فتح و پیروزی دست خواهد یافت و تا آن روز ملت ایران اسلامی فاصله زیادی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی