English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موج:

ژاپن می تواند شریک خوبی برای جمهوری اسلامی ایران باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به زوایای سفر روحانی به ژاپن پرداخت و موضوعات مختلف قابل بحث در این سفر را تشریح کرد.

ژاپن می تواند شریک خوبی برای جمهوری اسلامی ایران باشد

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به سفر روحانی به ژاپن، گفت: سفر آقای روحانی به ژاپن ابعاد مختلفی را به همراه دارد اول اینکه ژاپن یکی از شرکای سنتی جمهوری اسلامی ایران است و طی 40 سال گذشته مراودات خوبی را دو کشور با یکدیگر تجربه کرده اند.

وی با بیان اینکه مردم ما هم همیشه به ژاپن نگاه مثبتی داشته اند و آن را کشوری سلطه جو نمی دانند، ادامه داد: ما در شرایط فعلی باید سیاست تقویت مناسبات با شرکای خودمان را دنبال کنیم و ژاپن کشوری است که می تواند در بخش عمده ای از مراودات شریک خوبی برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی ایران با بیان اینکه این سفر حتما دستاورد سیاسی، فرهنگی و  اقتصادی گسترده ای را به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: در عین حال این سفر نشان می دهد  علی رغم همه تلاش های آمریکا برای منزوی کردن و ایزوله سازی جمهوری اسلامی ایران نتیجه ای نداشته و ایران  همچنان به رفت و آمد در کشورها و مذاکره خود ادامه خواهد داد.

نقوی حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ژاپن یکی از کشورهای خریدار نفت بود که با یک اخم آمریکا از این کار دست کشید، آیا بازهم امیدی برای میانجیگری این کشور برای از سرگرفته شدن روابط وجود دارد، گفت: فروش نفت و مراودات نفتی مربوط به یک کشور خاص نیست چرا که بحث های مختلفی در رابطه با آن از جمله مبادله پول،  بیمه و مجوز کشتی ها و ... مطرح است، لذا فکر می کنم که این موضوع تابع یک کشور مثل ژاپن نخواهد بود.

ریزش مشارکت در انتخابات خواهیم داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به انتخابات مجلس در روز های آینده و حضور مردم در این انتخابات اشاره کرد و اظهار کرد: شرایط فعلی اقتصادی به ویژه برخی تصمیماتی که در مورد حامل های انرژی گرفته شد زندگی مردم را با مشکلاتی مواجه ساخت بنابراین در چنین شرایطی  قطعا ریزش مشارکت در انتخابات را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: البته  مردم کشورمان همیشه ثابت کرده اند  در پیچیده ترین شرایط  و با وجود همه مشکلات هیچ گاه  نظام را تنها نمی گذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: مردم با وجود همه تنگناهای اقتصادی و گرفتاری ها که با آن دست و پنجه نرم می کنند باز هم پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

کشور نیازمند وحدت و اجماع است

نماینده مجلس شورای اسلامی  با اشاره به طرح بی دولت سازی کشورها که از سوی کشورهای آمریکا و عربستان مطرح می شود، گفت : شرایط فعلی کشور نیازمند وحدت و اجماع است و همه قوا باید با همکاری یکدیگر کنار هم قرار گیرند.

نقوی حسینی اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور جایی برای افراط و تفریط، منازعات مصنوعی، ایجاد مخاصمه و کشمکش نیست لذا همه باید به کمک یکدیگر سبب ایجاد هم افزایی و وحدت قوا شوند تا کشورهای غربی نتوانند کاری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: مردم گرفتار مشکلات اقتصادی زیادی هستند لذا در این شرایط نمی توان دعوای سیاسی به راه انداخت تا کشورهای دیگر سواستفاده کنند، بنابراین باید به دنبال حل مشکلات کشور باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی