English

ستاد انتخابات :

احراز هویت همه رای دهندگان انتخابات مجلس الکترونیکی است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: احراز هویت همه رای دهندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی کسب می شود که با این کار تا حد قابل توجهی از رای دادن‌های تکراری و رای دادن با شناسنامه افرادی که نیستند یا فوت کرده اند جلوگیری می‌کنیم.

احراز هویت همه رای دهندگان انتخابات مجلس الکترونیکی است

به گزارش خبرگزاری موج، سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در این دوره از انتخابات احراز هویت رای دهندگان به صورت مکانیزه و سیستمی از طریق سامانه جامع انتخابات انجام می شود به این صورت که اطلاعات سجلی هر کدام از افرادی که برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنندبا داشتن کد ملی و شناسنامه از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور  استعلام  خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور

موسوی با اشاره به تجربه خوب برگزاری انتخابات الکترونیکی انتخابات شورایاری ها  گفت: در انتخابات دوره قبل شورایاری ها در ۱۳۹ شهر در استان‌های مختلف انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد و دیدیم که در کمتر از نیم ساعت بعد از انتخابات شورا‌ها در این شهر‌ها نتایج انتخابات اعلام شد.

سخنگوی ستاد انتخابات افزود: با تجربه‌ای که از برگزاری الکترونیک انتخابات شورا‌یاری ها به دست آمد مشکلات فنی در کمیته فناوری اطلاعات جمع بندی و رفع شد و دقت عمل کافی به عمل آمد تا در سیستم‌های جدیدتر این مشکلات اصلاح شود.

بیشتر بخوانید :

نتایج اولیه انتخابات شورایاری‌ها اعلام شد

چگونه پروسه زمان بندی شورایاری شهر تهران به سرانجام رسید؟ + اساسنامه شورایاری تهران

 *رای گیری الکترونیکی انتخابات مجلس مستلزم موافقت نهایی شورای نگهبان

سخنگوی ستاد انتخابات  با بیان اینکه رای گیری الکترونیکی مستلزم موافقت نهایی شورای نگهبان است، افزود:جلسات کارشناسی و مدیریتی متعددی با همکارانمان در شورای نگهبان در این زمینه تشکیل داده ایم که این جلسات همچنان در حال برگزاری است که اگر به نتیجه نهایی برسد آمادگی آن را داریم که در بسیاری از استان‌های کشور انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، اما فعلا باید منتظر نتایج این نشست‌ها باشیم. یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، همزمان با انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه