English

سعید ناجی:

لازمه انتخاباتی سالم آشنایی فرمانداران با قانون انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: فرمانداران باید با قانون انتخابات آشنا باشند تا بتوانند انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه را در حوزه انتخاباتی خود برگزار کنند.

لازمه انتخاباتی سالم آشنایی فرمانداران با قانون انتخابات است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در جلسه ستاد انتخابات استان هرمزگان با فرمانداران شهرستان ها گفت: فرمانداران باید با قانون انتخابات و قوانین وابسته آن آشنا باشند تا بتوانند انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه را در حوزه انتخاباتی خود برگزار کنند.

وی افزود: فرمانداران باید هر گونه ابهامی که در خصوص قانون انتخابات و قوانین وابسته آن دارد تا زمان هست از طریق کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان برطرف کنند.

وی اضافه کرد: کمیته حقوقی بند های قانون انتخابات که باید مورد توجه اعضای ستاد و فرمانداران قرار گیرد را استخراج کند تا بتوان با آگاهی کافی از قانون انتخابات خوب و به دور از حاشیه ای در استان داشته باشیم.

ناجی بیان کرد: باید فرمانداران از قوانین برخورد با تخلفات در انتخابات آگاهی کامل داشته باشند تا بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن با تخلفات در این زمینه برخورد کند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به ضرورت آماده سازی لیست هیئت اجرائی توسط فرمانداران، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم فرمانداران انتخاب اعضای هیئت اجرایی شهرستان ها است که باید سعی کنند لیست افراد و اسامی معتمدین را هر چه سریع تر آماده کنند تا بتوان طی زمان بندی تعیین شده اقدامات لازم به منظور برگزاری انتخابات با شکوه در شهرستان های استان را انجام داد.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید در شکل گیری هیئت اجرایی از رفتار های جانبدارانه پرهیز کنند، افزود: فرمانداران دقت داشته باشند که از هر گونه رفتار و عملکردی که موجب ایجاد شائبه جانبدارانه بودن در شکل گیری هیئت اجرایی می شود باید اجتناب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: طبق اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، در اجرای ماده ی ۴۵ قانون انتخابات مجلس شواری اسلامی و ماده ۲۱ آئین نامه ی اجرایی آن ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۶ آذر ماه سال جاری جمعاً به مدت ۷ روز به عمل خواهد آمد.

ناجی ضمن اعلام این مطلب افزود: لذا داوطلبان می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به وزارت کشور، فرمانداری های مراکز حوزه های انتخابیه، سفارتخانه‌ها، کنسولگری ها یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند‌.

وی با اشاره به مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس باید به منظور ثبت نام اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس دار و یک نسخه تصویر تمامی صفحات آن، یک قطعه عکس ۳ در ۴ جدید و اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر(حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن) را به همراه داشته باشند‌.

ناجی اضافه کرد: همچنین اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائم و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه را نیز داوطلبین در نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید همراه داشته باشند‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه