English

دریادار خانزدای:

۶۴ ناوگروه نیروی دریایی از امنیت جمهوری اسلامی دفاع می‌ کنند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هم اکنون 64 ناوگروه نیروی دریایی در آبراه‌ها و اقیانوس‌ها از امنیت جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند .

64 ناوگروه نیروی دریایی از امنیت جمهوری اسلامی دفاع می‌ کنند

به گزارش خبرگزاری موج، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: در تاریخ هر ملتی روزهایی وجود دارد که موجب مباهات و افتخار است و به لطف خداوند و به برکت انقلاب اسلامی تاریخ ایران اسلامی مملو از چنین روزهایی است.

وی افزود: نیروی دریایی در طول 40 سال اخیر و در گام اول افتخاراتی آفرید که متضمن امنیت و برگرفته از  آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در شرایطی که استکبار جهانی با تحمیل جنگ 8 ساله به دنبال آن بود که نهال انقلاب را از پای درآورد تکاوران نیروی دریایی در آغاز جنگ تحمیلی حماسه‌آی 34 روزه را در خوزستان آفریدند.

وی افزود: استکبار جهانی که بعثی‌ ها را به نیابت از خود به جنگ علیه جمهوری اسلامی فرا خوانده بود تصور می‌کرد ظرف یک هفته می‌تواند خوزستان را از ایران جدا کرده و به تهران برسند اما دفاع جانانه تکاوران نیروی دریایی آنان را متوقف کرد.

* در 67 روز ابتدایی دفاع مقدس نیروی دریایی ضربه محکمی بر استکبار و ایادی آن وارد کرد

دریادار خانزادی گفت:‌ در 67 روز ابتدایی دفاع مقدس نیروی دریایی توانست سیلی و ضربه محکمی بر استکبار و ایادی آن وارد کرده و دشمن را به طور کامل در دریا متوقف کند و تا پایان 8 سال دفاع مقدس سیطره خود را بر دریا اعمال کرد.

وی تصریح کرد: دشمن می‌تواند تلاش کند کشتی‌های تجاری و نفتی ایران را از بین ببرد و از هوا و دریا به آنها ضربه وارد کند اما عملیات اسکورت این کاروان‌ها مانع از تحقق این اقدام آنها شد.

*نیروی دریایی در طول دفاع مقدس 10 هزار کشتی ایرانی را اسکورت کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی در طول 8 سال دفاع مقدس توانست 10 هزار کشتی ایرانی را اسکورت کرده و باعث شود تا اقتصاد کشور پایدار بماند.

خانزادی خاطرنشان کرد:‌با وجود تحریم‌هایی که از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته بود و به دنبال تضعیف ایران بود اما نیروی دریایی به دنبال ساخت و تجهیزات با اتکا به ظرفیت داخلی بوده و توانست امکانات، تجهیزات و قطعات خود را به روز کرده و هویت نیروی دریایی انقلاب اسلامی را تثبیت کند و پا به عرصه اقیانوس‌ها بگذارد.

وی افزود: با تجهیزات نیروی دریایی، توانستیم خود را از آبراه کوچک وارد اقیانوس‌ها کرده و جلوه‌های اقتدار علمی و صنعتی جمهوری اسلامی را به رخ استکبار جهانی بکشانیم.

وی گفت:‌ برای تأمین امنیت ناوگان تجاری و نفتی جمهوری اسلامی ایران ناوگروه‌های نیروی دریایی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ توانستند با دزدی دریایی و تروریسم دریایی بجنگند و امنیت ناوگان جمهوری اسلامی در دریا برقرار شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون 64 ناوگروه نیروی دریایی در آبراه‌ها و اقیانوس‌ها از امنیت جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند و هم اکنون که با شما سخن می‌گویم ناوگروه 64 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دریای سرخ در حال برقراری امنیت و اسکورت کشتی‌های نفتی جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امتدادهای عمقی جدید برای نیروی دریایی و نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: در دوران سازندگی و سال‌های پس از دفاع مقدس تجهیزات نیروی دریایی را خودمان ساختیم چرا که معتقد بودیم امنیت عاریه‌ای را برای خود شایسته نمی‌دانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:‌ برای ساخت کشتی‌ها و ناوگان خود دست به کار شدیم و ناو موج، جماران، دماوند، سهند را به کار گرفته و وارد آبراه‌های جمهوری اسلامی کردیم و در همین ماه هم ناو دنا را به عرصه رزم دریایی وارد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ساخت زیردریایی را که پیچیدگی‌های فناوری زیادی دارد را در دستور کار خود قرار دادیم و ظرف 20 سال گذشته فرهنگ استفاده از زیردریایی را به دست آوردیم و توانستیم زیردریایی غدیر را در کلاس بومی بسازیم و آن را به اژدرهای بومی مجهز کرده و این اژدرهای بومی و افتخارآفرین را مانند موشک‌هایی که از عرشه شلیک می‌شوند از عرشه زیردریایی به سمت دشمن به پرواز درآوریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن ناوگان و ابزارهای چشم‌ پرکن خود را 700 کیلومتر دورتر از آبراه‌های دریایی جمهوری اسلامی قرار داده و از آن سو نظاره‌گر ما است.

وی گفت:‌ مخابرات پایدار و امن و اطلاعات و ارتباطات از راه دور را در تجهیزات خود به کار گرفته‌ایم.

وی گفت: با حضور در مناطق کمتر برخوردار و آبادسازی این مناطق، تبدیل به پرچمدار توسعه مکران در جنوب شرق ایران شده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌امروز مجموعه بصیر، ولایتمدار و شجاع جوانان نیروی دریایی در دریاهای جمهوری اسلامی حضور متقدری دارند.

وی گفت:‌در عرصه ساخت بیمارستان‌ها نیز نیروی دریایی وارد شده و بیمارستان‌های بندرعباس و کنارک را تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی را از نیروی  دریایی سنتی به نیروی دریایی مدرن، و متناسب با شأن جمهوری اسلامی تبدیل کرده و نیروی دریایی راهبردی را در دستور کار داریم. ضمن اینکه امروز همه کادر نیروی دریایی از نسل انقلاب بوده و با بصیرت و شجاع هستند.

* امنیت امروزمان متکی بر ظرفیت‌های داخلی است

خانزادی خاطرنشان کرد:‌ امروز امنیتی که ما در دریا داریم برخلاف امنیت بسیاری از کشورهای جهان و منطقه عاریه‌ای نیست بلکه متکی بر تمامی ظرفیت‌های داخلی است.

وی افزود : با توجه به تحریم‌ها و فشارهای دشمن که در طول 40 سال اخیر بر جمهوری اسلامی تحمیل شده است توانسته‌ایم نیازهای شناورهای سطحی و زیرسطحی، انواع ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها بر اساس ظرفیت‌های داخلی خود ساخته و متکی بر علم و دانش بومی خود باشیم.

وی افزود: دریاهای ما امن است و حضور شیاطین بزرگ و ایادی آن و آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی نمی‌تواند خللی در اقدامات ما انجام دهد.

وی تصریح کرد:‌دوره‌نمایش‌های دروغین و پرسه‌زدن‌های  دروغین به پایان رسیده و دشمنان و ایادی آنها باید جان سربازان و ابزارهای حلبی خود را بردارند و منطقه را ترک کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های منطقه بیدار بوده و زیر بار چتر امنیت دروغینی که استکبار به دنبال تحمیل به آنان است نمی‌روند.

امیردریادار خانزدای خاطرنشان کرد: دنیا دید که پوزه ائتلاف نمایشی آنها به خاک مالیده شده و ناچار هستند که خیزش تمدنی ایران به سمت دریاهای جهان را ببینند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که ایران آزاد مستقل، دانشمند و قدرتمند به سرعت و با اتکای به ظرفیت‌های ملی عرصه‌های پیشرفت را در خواهند نوردید.

وی تصریح کرد: درآینده نزدیک نظاره‌گر رویکرد تمدنی با تکیه بر دریامحور خواهیم بود.

* روزهای آینده نسل جدیدی از تجهیزات بومی را خواهید دید

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:‌در روزهای آینده با وجود همه فشارها و تحریم‌ها، نسل جدیدی از تجهیزات بومی متکی بر ظرفیت دانش و علم فرزندان این آب و خاک را خواهید دید.

وی گفت:‌ ناوشکن دنا، ناو مین‌شکار و بومی صبا، پهپاد دورپرواز و استراتژیک سیمرغ و پهپاد دریاپایه که قادر است بدون نیاز به هرگونه کاربری از تمامی عرصه‌ها پرواز کرده و اطلاعات دشمن را به دست بیاورد را عملیاتی کرده و بهره‌برداری را آغاز خواهیم کرد.

* به زودی ردپایی از استکبار جهانی در منطقه نخواهید دید

وی در پایان گفت:‌در آینده نزدیک شاهد خواهید بود که هیچ ردپایی از رژیم‌های منحوس استکبار جهانی در منطقه تحت کنترل نیروی دریایی جمهوری اسلامی و پیرامون آن وجود نخواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه