English

دریادار خانزادی:

ناوشکن دنا در بهمن ماه به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌ شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در بهمن ماه «ناوشکن دنا» به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌ شود.

ناوشکن دنا در بهمن ماه به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌ شود

به گزارش خبرگزاری موج، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که در ستاد فرماندهی نداجا برگزار شد، اظهار کرد: ۷ آذر یادآور رشادت و از جان گذشتگی نیرو دریایی در شصت و هفتمین روز بعد از آغاز جنگ تحمیلی است و با  عملیات مروارید ناوگان نیروی دریایی عراق که سکو های نفتی عراق از کار افتاد و ارتش عراق تا پایان جنگ نتوانست از دریا استفاده کند.

وی افزود: نیروی دریایی در دفاع مقدس بیش از ده هزار کشتی را اسکورت کرد و تنها ۲۰ فروند آن مورد اصابت قرار گرفت. نیروی دریایی به خوبی توانست نقش خود را در حفظ تجارت دریایی به خوبی ایفا کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به ماموریت های مختلف نیروی دریایی برای حضور در دریا های آزاد و مبارزه با دزدان دریایی اشاره کرد و گفت: تا کنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب های آزاد اعزام کرده ایم که با شرایط جدید دریایی سرخ و کانال سوئز در این منطقه نیز حضور یافته و چند کشتی و نفت کش را در چند روز گذشته اسکورت کردیم. 

امیر خانزادی در ادامه به ورود عرصه خود کفایی و ساخت ناوشکن ، زیر دریایی و انواع شناورهای سطحی اشاره کرد و گفت: در بهمن ماه «ناوشکن دنا» به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

وی افزود: در فضای تحریم که از ابتدای انقلاب علیه نیروهای مسلح آغاز شده است و از سال‌های گذشته ساخت نام های توپدار شروع شد. بعد تحت پروژه موج ساخت ناوشکن ها آغاز شد و تا کنون سه فروند از این ناوشکن ها ساخته شده است.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کار ساخت ناوشکن دماوند تمام شده و به آب انداخته شده است، تست های شناوری آن طی شده و در حال نصب تجهیزات روی آن هستیم و «دماوند» با یک فناوری جدید در حوزه پیشران و سلاح تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

دریادار خانزادی اضافه کرد: دماوند نسل جدید از شناور است که از سطح مقطع راداری، پایین تری برخوردار  بوده و چالاک تر است.  ان شا الله بهمن ماه شاهد خواهیم بود که ناوشکن دنا به نداجا ملحق خواهد شد.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به الحاق ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش در سال گذشته، گفت: ناوشکن سهند سال گذشته به نیروی دریای ملحق شد و امروز ناوشکن سهند در حال آماده شدن برای ماموریت اقیانوسی است.  

دریادار خانزادی گفت: ناو «موج ۴» کار ساخت کاسه آن به پایان خواهید رسید ضمن آنکه امیدواریم ناوشکن تفتان در سال ۹۹ به نیروی دریایی ملحق شود.  

وی افزود: زیر دریایی های کلاس غدیر به تسلیحات بومی و اژدرهای بومی والفجر مسلح شده اند و در تیراژ بالا در نیروی دریایی بکار گرفته می شوند. زیر دریایی کلاس فاتح که یک زیر دریایی نیمه سنگین است در اختیار نیروی دریایی است که امروز در ماموریت های نیروی دریایی از آن استفاده می شود.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: موضوع بعدی تسلیح زیر دریایی ها به موشک های زیر سطحی بود که سال گذشته این موشک تحت عنوان پروژه جاسک ۲ تست شد، البته این فناوری سال ها است که در اختیار  وزارت دفاع است اما ما دقیق ترین موشک را انتخاب کردیم که می تواند با دقت بالایی اهداف را مورد اصابت قرار دهد.  

دریادار خانزادی گفت: الحاق یک فرمت ناومین شکار، پهپاد سیمرغ با مداومت پرواز ۲۴ ساعته که توانایی حمل انواع سلاح را خواهد داشت و  به تجهیزات جنگ الکترونیک و دوربین های شناسایی مجهز است. همچنین هواپیماهای آموزشی جدید هم ساخته شده است که به یگان هوادریای نیروی دریایی ملحق خواهد شد.  

وی با اعلام اینکه به فناوری سوله های موشک عمود پرتاب دست پیدا کرده ایم که توانایی انهدام موشک کروز را هم دارند، افزود: نسل بعدی زیر دریایی فاتح به سیستم رانش مستقل از هوا مجهز خواهد شد که به پنهان کاری زیر دریایی کمک می کند.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: کار ساخت ناوشکن سنگین تحت عنوان پروژه نگین کار ساختش از سال ۹۹ آغاز می شود. همچنین در آینده کار ساخت زیر دریایی سنگین بعثت شروع می شود که ویژگی های خاصی دارد.  

دریادار خانزادی با بیان اینکه شناور موج شش از نوع شناورهای تری ماران با سه بدنه خواهد بود، افزود: همچنین در ناوهای جدید از رادار چشم عقاب که یک رادار دارای  آرایه فاز و ثابت است روی شناورها نصب می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات جنگ الکترونیک به دستاوردهای خوبی دست پیدا کرده ایم، اظهار داشت: وسیله جدیدی که تاثیرات راهبردی برای نیروی دریایی دارد پهپاد جدید دریا پایه است که توسط محققان جوان نیروی دریایی ساخته شده است و رونمایی خواهد شد که یک پهپاد عمود پرواز است. پهپادهای دریایی ویژگی های پیچیده ای دارند، چون اهداف در دریا متحرک هستند. تکنیک های بسیار پیشرفته ای در این پهپاد بکار رفته است.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : در نمایشگاه امسال مجموعه جدیدی از تجهیزات اشراف اطلاعاتی ارائه خواهد شد و فناوری های جدید در حوزه ساخت بدنه نیز ارائه می شود.

* آمریکا جرات رویارویی مستقیم با ایران را ندارد 

دریادار خانزادی در خصوص آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات دشمن، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند و آمریکا جرئت رویارویی مستقیم با ایران را ندارد به همین دلیل  راهبرد استفاده از نیروهای نیابتی را پیش گرفته مانند استفاده از گروه های تروریستی.  

وی در پایان به رزمایش های پیش رو اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک رزمایش سه جانبه ای را با چین و روسیه در شمال اقیانوس هند که طرح ریزی آن انجام شده برگزار می کنیم، همچنین رزمایش نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند را تا پایان سال خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه