English

سردار وحیدی:

حکمرانی در غرب سازش در موضوعات و اختلافات است

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: حکمرانی در غرب سازش در موضوعات و اختلافات است، اما در حکمرانی اسلامی حل اختلاف به صورت عقلانی صورت می‌گیرد، حکمرانی غربی حتی محیط زیست را فراموش کرد.

حکمرانی در غرب سازش در موضوعات و اختلافات است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در نخستین همایش ملی حکمرانی اسلامی گفت: بی تردید حکمرانی یکی از موضوعات اساسی و زیر بنایی است.

او افزود: اکنون ۴۰ سال از انقلاب گذشته و در آستانه ۴۰ سال دوم و گام دوم انقلاب قرار داریم؛ موضوع حکمرانی هم برای حال و هم برای ساخت آینده مهم است و به همین دلیل مدرسه شهید بهشتی به فرموده مقام معظم رهبری در زمینه آموزش نیرو‌ها برای موضوعات حکمرانی اسلامی ایجاد شد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه بحث حکمرانی در غرب با موضوع حکمرانی اسلامی بسیار متفاوت است، تصریح کرد: در حکمرانی غربی مبانی حکمرانی اسلامی معنایی ندارد و جامعه در قالب مخاصمه دیده شده؛ در حالی که حکمرانی ما رسالت‌ گرا است.

وحیدی گفت: در حکمرانی غربی وظیفه حاکم این است که بستر را برای بدست آوردن سود هر فرد به هر نحوی را ایجاد کند، اما این در حکمرانی اسلامی این موضوع وجود ندارد.

او ادامه داد: حکمرانی در غرب سازش در موضوعات و اختلافات است، اما در حکمرانی اسلامی حل اختلاف به صورت عقلانی صورت می‌گیرد، حکمرانی غربی حتی محیط زیست را فراموش کرد، اما امروز به سو بازسازی برگشتند، اما در حکمرانی به همه سرمایه‌ها توجه شده است.

وحیدی در پایان  خاطر نشان کرد: حکمرانی اسلامی بر اساس اصل ولایت فقیه استوار است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب برای همه ملت‌ها کاربرد دارد و به جرات می‌توانم بگویم راه نجات همه دنیا بازگشت به سمت ولایت اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

نخستین همایش ملی حکمرانی اسلامی آغاز شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه