English

واعظی:

ارادتمندان راه آزادگی، بزرگترین گردهمایی شیعیان را در کربلا برپا می‌ کنند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ارادتمندان راه آزادگی، بزرگترین گردهمایی مذهبی و سیاسی شیعیان را در مسیرهای منتهی به کربلای حسینی برپا می‌کنند تا به جهانیان پیام وحدت و پیروی از منش حضرت اباعبدالله‌ الحسین را مخابره کنند.

ارادتمندان راه آزادگی، بزرگترین گردهمایی شیعیان را در کربلا برپا می‌ کنند

به گزارش خبرگزاری موج، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گزارشی با عنوان گزارش به زائران «سفر عشق» به تشریح آخرین اقدامات دولت در جهت تسهل روند سفر به عراق زائرین اربعین پرداخت.

متن گزارش وی به شرح زیر است:

۲۷ مهرماه اربعین حسینی است و طبق آیین پرشکوه هر ساله، ارادتمندان راه آزادگی، بزرگترین گردهمایی مذهبی و سیاسی شیعیان را در مسیرهای منتهی به کربلای حسینی برپا می‌کنند تا به جهانیان پیام وحدت و پیروی از منش حضرت اباعبدالله‌ الحسین را مخابره کنند.

میلیون‌ ها عاشق، رنج روزها راهپیمایی را به جان می خرند تا دل خود را در سفر عشق جلا دهند. این پالایش فردی روح البته تنها بُعد این سفر نیست. مسافران اربعین، در اجتماع میلیونی‌شان که با پذیرایی مخلصانه مردم عراق انجام می‌شود، مشق برادری می‌کنند تا طنین صدای امام حسین (ع) و یاران شهیدش، از دیرینه تاریخ به سرتاسر جهان امروز برسد.

دولت بنا به مسئولیت ذاتی و همچنین ارادت به حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع)، در طول سال‌های گذشته به‌طور مداوم تلاش کرده است، سطح خدمت‌رسانی به زوار اربعین را پیوسته افزایش دهد.

یکی از اموری که پس از سال‌ها تلاش، امسال بالاخره به نتیجه رسید، حذف روادید و هزینه آن برای زائران اربعین بود. این مهم پس از مدت‌ها تلاش و رایزنی، از نتایج شیرین سفر اواخر سال گذشته ریاست جمهوری به عراق بود که خوشبختانه با استقبال مردم کشورمان، سبب افزایش قابل توجه زوار امسال نسبت به سال‌های گذشته شد. چنان‌که بنابر آمارهای اولیه، شاهد افزایش چند برابری تردد از مرزهای کشورمان به مقصد عتبات عالیات بوده‌ایم.

علاوه بر رایزنی‌ های خارجی، در بعد میدانی و خصوصاً در مرزهای زمینی نیز اقدامات زیربنایی و اساسی زیادی برای تسهیل سفر زائران اربعین انجام شده است.

روز پنجشنبه ۱۸ مهر ماه با هدف بدرقه زائران ابا عبدالله‌الحسین(ع) به‌عنوان توفیقی معنوی و ارزیابی تمهیدات، مقدمات و خدمات ارائه شده به زائران توسط دستگاه‌های دولتی و مردمی به عنوان مسئولیت اجرایی از سه مرز پر تردد کشورمان بازدید کرده و با حضور در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان آخرین گزارش‌های مربوط به وضعیت حمل و نقل، امور امدادی، خدماتی و بهداشتی را مرور کردیم.

مشکلات در مرز مهران نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته بود. مسیرهای تردد زائران، افزایش گیت‌های کنترل گذرنامه و نظم و مدیریت عبور ۸۰۰ زائر در ساعت و ۲۰۰ هزار نفر طی یک‌ روز؛ کاری عظیم و نمونه‌ای قابل توجه از تلاش همه مسئولان برای ایجاد تسهیلات برای زائران بود. این تسهیلات به قدری روان بود که سیستم ترابری در آن سوی مرز، پاسخگوی انتقال این حجم از زوار نبود.

در چزابه؛ اگرچه در ابتدا به دلیل نگرانی از حجم زائران و پاسخگو نبودن امکانات در آن سو، مرز را بسته بودند؛ اما ابتدا تلاش شد زائران عزیز به نحو مناسب اسکان داده و پذیرایی شوند و در ادامه با هماهنگی تأمین وسایل نقلیه از دو سوی مرز، مشکلات ترددی به حداقل برسد.

در مرز شلمچه نیز، مشکلاتی مشابه دیده شد که با پیگیری مسئولان و همکاری زائران، کاهش یافت.

در مورد تمهیدات بازگشت نیز بحمدالله برنامه‌ریزی شده تا موکب‌ها حتی تا بعد از ماه صفر هم در پذیرایی از زائران حسینی فعال باشند.

بر همین اساس با مسئولان ارشد ستاد اربعین و وزارت امور خارجه هماهنگی لازم انجام و با پیگیری سفیر کشورمان مقرر شد، هم طرف عراقی خودروی بیشتری اختصاص دهد و هم اجازه عبور هماهنگ تعدادی از خودروهای ایرانی اخذ شود.

وظیفه خود می‌دانم به نمایندگی از دولت، از همدلی و میزبانی مردم عزیزمان به‌ویژه در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه؛ تلاش خدمت‌گزاران مخلص موکب‌ها در تمام مسیرهای ایران و عراق و نیز خدمات خالصانه تمام دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی ومردمی، هلال احمر، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و نظامی و همچنین بسیج تشکر و قدردانی کنم.

امید که در این گردهمایی پرشور که تجلی عشق و ارادت به خاندان رسالت است، خدمتگزاران مردم در دولت هم بی‌نصیب از دعای خیر زائران سالار شهیدان نباشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی