English

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد؛

سفارش ساخت و تعمیر کشتى به کشورهاى خارجى یک خیانت است

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون دریایی، گفت: با وجود مجموعه عظیم ایزویکو، سفارش، ساخت و تعمیر کشى به کشورهاى خارجى یک خیانت است.

سفارش ساخت و تعمیر کشتى به کشورهاى خارجى یک خیانت است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون دریایی، در حاشیه بازدید از مجتمع کشتی سازی (ایزویکو) بندرعباس، با بیان اینکه ‌صنعت دریا در زمان تحریم سامان داده شد، اذعان داشت: ‌امروزه حمایت از ایزویکو نه تنها در بعد کشور بلکه در حوزه بین المللی تاثیرگذار است؛ ایزویکو اولین جایی بود که جای گله و ناله، صحبت از تلاش و موفقیت در آن جریان داشت. 

 جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد: ‌با وجود این چنین مجموعه عظیمی، سفارش به دیگر کشورها خیانت در حق ایران اسلامی است. 

وی ادامه داد: نکته دیگری که در اینجا بررسی شد، قانون جامع بنادر بود که متاسفانه در عمل دچار مشکل شده بود و مورد بی توجهی قرارگرفته و دارای اشکالات و مواردی بود که دوستان ما نقطه نظراتشان را گفتند و جمع بندی هایی صورت گرفت و قرار شد بخش های که قابلیت اجرایی ندارد یا خلا دارد و نیاز است اصلاحی در آن صورت گیرد، را مکتوب ارسال کنند.

این نماینده مجلس گفت: علی رغم اینکه این مجموعه دولتی است، اما در گزارشش بیان شده بود که حداقل هشت سال، از منابع دولتی استفاده نکرده و توانسته خودکفا باشد؛ این موضوع یکی از اقدامات خوب و موثری است که در مجموعه ایزویکو رخ داده است.

وی ادامه داد: امروز تعدادی از نمایندگان فراکسیون دریایی از صنایع دریایی و بنادر اینجا حضور پیدا کرده اند، تا در رابطه با مجموعه ایزایکو با مسائل و مشکلاتش آشنا شوند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشی که ارائه شد بیانگر این است که علی رغم تمامی تحریم ها، مجموعه ایزویکو، حرکت رو به پیشرفتی داشته است، اداره بنادر، ساخت و تعمیر کشتی های خود را به این مجموعه واگذار می کند، که اقدام بسیار خردمندانه و خوبی است که این نشان از عدم وابستگی ما در عرصه ی ساخت و تعمیرات کشتی، به کشورهای خارجی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه