English

کاتب در جمع خبرنگاران:

بخش عظیمی از سیاست‌ های کلی نظام قانون‌ گذاری مربوط به مجلس است

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: بخش عظیمی از سیاست‌ های کلی نظام قانون‌گذاری که در ۱۷ بند ابلاغ شده مربوط به مجلس است.

بخش عظیمی از سیاست‌ های کلی نظام قانون‌ گذاری مربوط به مجلس است

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌ نامه داخلی مجلس امروز با حضور در جمع خبرنگاران درباره نشست امروز صبح سه قوه دربارهسیاست های کلی نظام قانون گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این نشست برای بررسی زمان‌بندی و نحوه اجرای سیاست‌ها با حضور سه قوه، مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان برگزار شد.

او ادامه داد: در این نشست تصمیم گرفته شد تا برخی از سازوکار‌ها برای تعیین ضوابط و مقررات اولویت بندی شود و مواردی هم که باید در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شود با اولویت در دستور کار قرار گیرد، بنابراین امروز عصر این کمیسیون اولین نشست خود را برگزار می‌ کند.

کاتب تصریح کرد: تعدادی از مواد آیین‌نامه داخلی مجلس از جمله ماده ۱۴۰ و موضوع مغایرت‌ها با اصل ۷۵ قانون اساسی و مغایرت‌ها با قانون و شرع در این کمیسیون اصلاح خواهد شد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: قرار شد برای شفافیت، ثبات و انسجام در قانون‌گذاری و تنقیح قوانین یک برنامه زمان‌بندی شده طی یک ماه با هماهنگی معاونت قوانین مجلس و مرکز پژوهش‌ها تنظیم شود تا در جلسه راهبردی مجلس مورد تصویب قرار گیرد.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه میزان از آیین‌نامه داخلی مجلس دستخوش تغییر و اصلاح می‌شود گفت: بخش عظیمی از سیاست‌ های کلی نظام قانون‌گذاری که در ۱۷ بند ابلاغ شده مربوط به مجلس است مانند بند ۹ که نیازمند اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در بحث تطبیق قوانین بوده و بر اساس آن می‌توان مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام را حتی بعد از ۱۰ سال اصلاح کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی