English

رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس خبر داد؛

درخواست ۲۹ نماینده برای سلب عضویت رحیمی از هیات رییسه مجلس

رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس از درخواست 29 نماینده برای سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیات رییسه مجلس خبر داد.

درخواست 29 نماینده برای سلب عضویت رحیمی از هیات رییسه مجلس

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا کاتب در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال سوال روز گذشته آقای علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس از وزیر دفاع مبنی بر اینکه چرا آقای کریمی قدوسی فیلمی را که از سپاه گرفته در صحن علنی مجلس پخش کرده است، 29 نماینده مجلس طی نامه ای به کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس خواستار سلب عضویت رحیمی از هیات رییسه شده اند.

وی افزود: نمایندگان فوق معتقدند که سپاه به صورت رسمی و کتبی اعلام کرده که فیلمی را در اختیار آقای کریمی قدوسی قرار نداده است. از سوی دیگر این سوال ربطی به وزیر دفاع ندارد و نباید از وی پرسیده می شد.

رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، اگر 25 نماینده به صورت رسمی خواستار سلب عضویت یکی از اعضای هیات رییسه مجلس باشند، کمیسیون آیین نامه داخلی موظف است ظرف سه روز کمیته ای را برای بررسی این موضوع تشکیل دهد.

کاتب گفت: پس از آن نماینده ای که به وی معترض شده اند نیز 10 روز فرصت دارد تا دفاعیات خود را ارائه دهد.

وی بیان داشت: پس از اخذ دفاعیات این نماینده، کمیسیون آیین نامه داخلی با حضور روسای کمیسیون های تخصصی گزارشی را تهیه می کنند. اگر نظر بر این باشد که عضو هیات رییسه صلاحیت حضور در هیات رییسه را نداشته و باید عضویت وی سلب گردد، گزارش خود را در جلسه غیر علنی مجلس ارائه می کند.

رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس افزود: پس از آن با برگزاری جلسه علنی، درباره عضویت این نماینده در هیات رییسه رای گیری می شود و اگر نمایندگان در جلسه علنی رای به سلب عضویت دهند، این عضویت سلب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه