English

از سوی جهانگیری صورت گرفت؛

ابلاغ آیین‌ نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی

آئین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

ابلاغ آیین‌ نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ اسحاق جهانگیری  معاون اول رئیس جمهور امروز در اجرای تبصره (۲) ماده (۷) مکرر قانون مبارزه با پولشویی، آئین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی را ابلاغ کرد.

بر همین اساس، هیئت وزیران در جلسه سیزدهم شهریور ۱۳۹۸ آیین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی را که توسط شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم و به منظور اجرای قانون مبارزه با پولشویی تدوین شده، به تصویب رساند.

همچنین، در این آیین‌نامه با هدف پیشگیری و مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در کشور، ۲۶ وظیفه و اختیارات برای مرکز اطلاعات مالی تعریف شده است.

بر این اساس دریافت، گردآوری، نگهداری و تجزیه و تحلیل و ارزیابی اطلاعات و بررسی معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی و تأمین مالی تروریسم، ردیابی وجوه و انتقال اموال با رعایت ضوابط قانونی و گزارش معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی و تأمین مالی تروریسم از جمله وظایف تعریف شده برای این مرکز است.

رعایت اصل استقلال اداری و مالی مرکز، کاهش سطوح سازمانی به منظور تسهیل و تسریع در تصمیم‌گیری و رعایت ضوابط و مقررات تشکیلاتی ابلاغی نهادهای ذیربط و انطباق بر مواد و تبصره‌های مندرج در قانون از مهمترین دلایل تدوین این آئین‌نامه است.

بر اساس این آیین‌نامه، رئیس مرکز با رای حداکثر دو سوم اعضای شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم و با حکم رئیس این شورا به مدت چهار سال به این سمت منصوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه