English

عراقچی:

سیاست آمریکا علیه ایران مبتنی بر فشارحداکثری است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: سیاست آمریکا علیه ایران مبتنی بر فشار حداکثری است و هدفش این است که جمهوری اسلامی به سمت فروپاشی برود.

سیاست آمریکا علیه ایران مبتنی بر فشارحداکثری است

به گزارش خبرگزاری موج، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه عصر امروز در اختتامیه همایش سازمان اطلاعات و امنیت خارجی در گام دوم انقلاب با تبریک هفته دولت و قدردانی از زحمات و فعالیت های کارکنان سازمان اطلاعات خارجی  گفت: سیاست آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فشار حداکثری است و امید و هدفش این است که جمهوری اسلامی به سمت فروپاشی برود و یا این که طبق شروط ترامپ به مذاکرات بازگرددکه سیاست ما هم در مقابل این فشار طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مقاومت و بسیج حداکثری است.

عراقچی با بیان این که اگر هر کس دیگری هم به جای ترامپ در آمریکا بود از برجام خارج می شد گفت: آنها با امضای برجام وارد بازی ای شدند که نتیجه مطلوبی برای آنها نداشت و جمهوری اسلامی در منطقه به اقتدار کمی و کیفی رسیده و گروه های مقاومت نه تنها ضعیف نشدند بلکه به قدرت بیشتری دست یافتند.

وی افزود: ابزار اصلی آنها برای مقابله با ایران حوزه اقتصادی است که با استفاده از اجماع جهانی و قعطنامه های سازمان ملل و تشدید تحریم ها به دنبال اقدامات خود بودند که آمریکا با امضای برجام این ابزار را هم از دست داد و در مقابل به تعبیر خودشان دستیابی ایران به سلاح هسته ای را برای یکسال و عادی شدن فعالیت های هسته ای را برای 10 سال به تأخیر انداختند.

معاون سیاسی وزارت خارجه با اشاره به این که آمریکا نتوانست به اهداف خود برسد و تصمیم گرفت از برجام خارج شود گفت: عکس العمل جمهوری اسلامی یک سال صبر راهبردی بود؛ اما از زمانی که آمریکا تصمیم به صفر رساندن فروش نفت ایران گرفت ما نیز سیاست خود را تغییر داده و شروع به کاهش گام به گام تعهدات برجامی در چارچوب کردیم.  

عراقچی افزود : برای نتیجه بخش بودن سیاست مقاومت فعال، لازم است که در نهادهای داخلی هماهنگی و هم افزایی بیش از پیش داشته باشیم در اصل تفاوتی بین سردار سلیمانی و آقای ظریف وجود ندارد و همه باید بدنبال یک هدف باشیم و اقدامات همه نهادها از جمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت خارجه مکمل هم هستد که باید این روابط همچنان تقویت گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه