English

ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت؛

تراز تجاری کشور هم مثبت است/ دیپلماسی را کنار نمی‌ گذاریم

سخنگوی دولت گفت: تراز تجاری کشور نسبت به دوره قبل مثبت است که این نشان می‌ دهد که ما در دوران مقاومت واردات کمتر و صادرات بیشتری داشته‌ایم.

تراز تجاری کشور هم مثبت است/ دیپلماسی را کنار نمی‌ گذاریم

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه امروز گزارشی از تولید ملی در این جلسه مطرح شد، گفت: بر اساس این گزارش صادرات کشور به لحاظ وزنی 29 درصد نسبت به دوره قبل بیشتر شده و تراز تجاری کشور هم مثبت است. این نشان می‌دهد که ما در دوران مقاومت واردات کمتر و صادرات بیشتری داشته‌ایم.

وی همچنین با اشاره به شایعه استعفای رئیس سازمان هلال احمر تصریح کرد: هیچ  استعفایی در این زمینه به دولت داده نشده و من این شایعه را تکذیب می‌ کنم.

سخنگوی دولت همچنین ادامه داد: امروز 2 مصوبه خوب در دولت داشتیم یکی این که برای جانبازان و آزادگانی که فاقد درآمد هستند حداقل دستمزد کارمندی را تا زمانی که کار پیدا کنند پرداخت می‌کنیم. همچنین دولت تصویب کرد که برای معلولان درجه یک 627 هزار تومان، و معلولان درجه 2 560 هزار تومان در مراکز روزانه و مراکز شبانه روزی برای معلولان درجه 1 ، 924 هزار تومان و معلولان درجه 840 هزار تومان پرداخت شود.حاشیه جلسه هیات دولت - ۶ شهریور ۱۳۹۸

وی افزود: برای بیماری‌های روانی مزمن شدید و خیلی شدید تصویب شد که حق پرستاری در نظر گرفته شود و این مبلغ به 544 هزار تومان افزایش یافت. همچنین برای نگهداری معلولان و سالمندان معلول در مراکز شبانه روزی درجه یک ، یک میلیون و 110 هزار تومان پیش بینی شد.

ربیعی با بیان این که برخی از بنگاه‌های تولیدی که کارگر زیاد دارند نه بر اثر تقصیر خود بلکه بر اثر شرایط اقتصادی کشور چک برگشتی دارد، افزود:‌ امروز دولت تصویب کرد  این بنگاه‌ها از تسهیلاتی برای بهره برداری از چک در بانک‌ها استفاده کنند. همچنین بنگاه‌هایی که تا تاریخ 29 اسفند 97 ماشین آلات وارد کرده و قبض انبار آنها داده شده بود می‌توانند میزان جذب اشتغال داشته باشد. دولت آنها را از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز معاف کرده است. این تصمیم‌ها به افزایش نرخ تولید کمک می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان پذیرش شروط ایران از سوی آمریکا نیز خاطرنشان کرد:‌ به رئیس جمهور آمریکا اطمینان نداریم اما به هیچ عنوان ما دیپلماسی را کنار نمی‌گذاریم و در شرایط برابر دیپلماسی را دنبال می‌کنیم. از اول هم شرط ما این بوده است که آمریکا به شرایط اولیه بازگردد. البته ما جای ترامپ نیستیم.

ربیعی در مورد وزرای پیشنهادی دولت نیز اظهار کرد: آقای حاجی میرزایی با عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کمتر شناخته شده است اما از قدیمی‌های آموزش و پرورش بوده و 20 سال در آموزش و پرورش سابقه دارد و چون دبیر هیات دولت بوده است رئیس جمهور ، معاون وی و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم دست به دست هم می‌دهند تا موانع کارش حل شود.

مونسان نیز به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی کارنامه قابل قبولی در این زمینه و در جذب گردشگر و رفع موانع تولید صنایع دستی و گردشگری دارد.حاشیه جلسه هیات دولت - ۶ شهریور ۱۳۹۸

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه