English

رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت:

روز یکشنبه وزیر کشور عراق به ایران سفر می‌ کند

وزیر کشور گفت: روز یکشنبه وزیر کشور عراق به ایران سفر می‌کند و درجلسه مشترک، بیشتر درباره این موضوعات، مناطق جدید برای اربعین و شرایط خاص عاشورا و تاسوعا صحبت خواهیم کرد.

روز یکشنبه وزیر کشور عراق به ایران سفر می‌ کند

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: به توافق رسیدیم که بتوانیم در ایام اربعین روادید را لغو کنیم، البته این به معنای فقدان نظارت و نبود سهمیه‌بندی نیست و حتما برای این امر سقفی تعیین خواهیم کرد.

وزیر کشور گفت: روز یکشنبه وزیر کشور عراق به ایران سفر می‌کند و درجلسه مشترک، بیشتر درباره این موضوعات، مناطق جدید برای اربعین و شرایط خاص عاشورا و تاسوعا صحبت خواهیم کرد.

او درباره اقدامات انجام شده برای سیل‌ زدگان گفت: بازسازی مسکن، پرداخت خسارات کشاورزی، تامین وسایل کشاورزی و زندگی از اولویت‌های ماست.

 

* امیدواریم تا پایان سال مشکلات واحد‌های مسکونی حل و نوسازی انجام شود

وزیر کشور گفت: تعمیر ۳۵ هزار واحد مسکونی شروع شده و امیدواریم تا پایان سال مشکلات واحد‌های مسکونی حل و نوسازی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: به توافق رسیدیم که بتوانیم در ایام اربعین روادید را لغو کنیم، البته این به معنای فقدان نظارت و نبود سهمیه‌بندی نیست و حتما برای این امر سقفی تعیین خواهیم کرد.

وزیر کشور گفت: روز یکشنبه وزیر کشور عراق به ایران سفر می‌کند و در جلسه مشترک، بیشتر درباره این موضوعات، مناطق جدید برای اربعین و شرایط خاص عاشورا و تاسوعا صحبت خواهیم کرد.

 

* تعمیر حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده

رحمانی‌فضلی در خصوص روند کار در مناطق سیل‌زده گفت: در مناطق سیل‌زده بر اساس قولی که داده بودیم مسکن، پرداخت خسارات بخش کشاورزی و تأمین وسایل زندگی اولویت دولت بود، اولویت بعدی بحث تعمیر زیرساخت‌ها بود که هر وزارتخانه مسئول بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده بخش خود شد.

وزیر کشور گفت: روز قبل معاون اول رئیس‌جمهور جلسه داشتند که در آن جلسه گزارش‌ها گرفته شد و این گزارش‌ها رضایت بخش بود. در حوزه تعمیرات در حال رسیدن به مراحل نهایی هستیم و حدود ۱۱۰ هزار واحد تعمیر شده‌اند. در حوزه ساخت و ساز که ۳۰ تا ۳۵ هزار واحد است عملیات اجرایی در بسیاری از مناطق آغاز شده و در مناطقی که تخریب به صورت وسیعی بوده و باید جابه‌جایی داشته باشیم زمین‌ها تملک شده است و قول داده‌ایم تا پایان سال این موضوع انجام شود.

او  افزود: ۱۱۰ هزار پَک وسایل خانه مورد نیاز بود که منابع آن تأمین و ۴۰ هزار وسیله خریداری شده و ۳۵ هزارتای آن واگذار شده است، کسانی که در این زمینه آسیب دیده‌اند، می‌توانند در سامانه سجاد نام نویسی کنند.

 

* استانداران در سال یک ماه مرخصی دارند

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص مرخصی استانداران گفت: استانداران در سال یک ماه مرخصی دارند و باید درخواست مرخصی خود را به وزیر کشور بدهند.

او گفت: سفرهای خارجی استانداران به دو گونه است یا ماموریتی است که باید در یک کمیسیون در وزارت کشور به تصویب برسد یا شخصی است که می‌توانند از مرخصی خود استفاده کنند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درباره جلسه با جریانات سیاسی گفت: جلساتی را با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان داشتیم و قرار است با اعتدال‌گرایان جلساتی را برگزار کنیم. یک نشست مشترک هم با تمام جریانات سیاسی خواهیم داشت.

وزیر کشور با اشاره به جلساتی که با شورای نگهبان دارد، گفت: من مستمرا با شورای نگهبان جلسه دارم و نظراتی را به اعضای شورای نگهبان از جمله آیت‌الله جنتی منتقل می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه