English

معاون اول رییس جمهور در پاسخ به موج؛

دولت هر زمانی خودش تشخیص دهد به مجلس گزارش می دهد

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت هر زمانی خودش تشخیص دهد به مجلس گزارش می دهد.

دولت هر زمانی خودش تشخیص دهد به مجلس گزارش می دهد

اسحاق جهانگیری امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه سرنوشت اختلاف مجلس و دولت درباره گزارش سالانه دولت به قوه مجریه که از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی به هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا ارسال شده است، به کجا انجامید؟ گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که در جمهوری اسلامی برای حل  اینگونه اختلافات، راهکارهای قانونی داریم.

وی افزود: وقتی بین قوا اختلافی مطرح می شود، رهبر معظم انقلاب که طبق قانون اساسی هماهنگ کننده روابط سه قوه هستند، هیاتی را مشخص فرموده و این هیات اعلام نظر می کند و نظر هیات فوق رعایت می شود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: بنابراین هیچ مشکلی بین مجلس و دولت نیست و در این زمینه نیز هیات حل اختلاف قوا نظر خود را مطرح و بر اساس آن هم نظر دولت تامین شده و هم نظر مجلس.

جهانگیری در پاسخ به این پرسش که بالاخره آیا دولت به مجلس گزارش سالانه خواهد داد یا خیر گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد. دولت می تواند هر زمانی که نیاز باشد و خودش تشخیص دهد، به مجلس گزارش  دهد.

وی در پاسخ به پرسش مجدد مبنی بر اینکه آیا الزام مجلس برای دولت رعایت نخواهد شد؟ گفت: طبق قانون یک قوه نمی تواند قوه دیگری را ملزم به انجام کاری کند، ولی دولت به مجلس همراه گزارش کار می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه