English

در پاسخ به پرسش موج مطرح شد؛

تایید پیشنهاد به ظریف برای دیدار با ترامپ از سوی سخنگوی دولت

سخنگوی دولت پیشنهاد به وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار با رییس جمهور آمریکا را تایید کرد.

تایید پیشنهاد به ظریف برای دیدار با ترامپ از سوی سخنگوی دولت

به گزارش خبرگزاری موج، نشست هفتگی علی ربیعی سخنگوی دولت امروز با حضور اصحاب رسانه داخلی و خارجی برگزار گردید.

در بخشی از این نشست خبرنگار موج از سخنگوی دولت سوال کرد، آیا مطالب مطرح شده مبنی بر اینکه سناتور جمهوری خواه رند پال در دیدار با ظریف از وی خواسته است که دیداری با ترامپ رییس جمهور داشته باشد و این پیشنهاد از سوی ظریف رد شده، آیا صحت دارد؟ اگر صحت دارد دلیل وزیر امور خارجه ایران برای رد این پیشنهاد چیست؟

علی ربیعی در پاسخ گفت: بله این پیشنهاد مطرح شد. جزییات را خود آقای ظریف تشریح خواهند کرد. البته دولت ترامپ باید بداند که بدون پیش شرط های ایران به ویژه قطع کردن سیاست های تروریست اقتصادی در هیچ کجا مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: این نخستین بار نیست که ترامپ ایران را دعوت به مذاکره کرده است. اما ما قائل به مذاکره برای گرفتن عکس یادگاری نیستیم، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که مذاکره کنیم و بار دیگر کاخ سفید از دیدگاه خود برنگردد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تبعا از طرف دکتر ظریف یا هر کس دیگری در ایران، اینگونه مذاکره یکباره و عکس گرفتن قابل قبول نیست. ما به دنبال عکس یادگاری نیستیم. اگر آنها دنبال مسائل داخلی خودشان و انتخابات آمریکا و چشم و هم چشمی های داخلی هستند و چنین دیدگاهی دارند، ما اسیر این دیدگاه نخواهیم شد.

ربیعی گفت: ما قبلا شرایط را برای کسانی که می خواهند به میز مذاکره برگردند، اعلام کرده ایم. در مورد آمریکا قطع تروریست اقتصادی و تحریم های ظالمانه پیش شرط ما است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا می توان ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران منتظر نتیجه انتخابات آمریکا و به روی کار آمدن دموکرات ها است تا مذاکرات را از سر گیرد، را تا حدودی صحیح دانست؟ گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ساکنان خانه پوشالی ( سریال آمریکایی در مورد سیاست های رایج در کاخ سفید ) برای ایران فرقی نمی کنند. چه دموکرات ها و چه جمهوری خواهان. هرکسی ساکن این خاله پوشالی باشد، برای ما فرقی ندارد و ایران بر اساس منافع و اصول خود تصمیم گیری می کند.

ربیعی گفت: تصور می کنم بخشی از خشم گروه ترامپ علیه ظریف به این دلیل است که چون  ایران با دموکرات ها مذاکره کرده، حالا هم باید با جمهوری خواهان مذاکره کند. شاید بسیاری باور نکنند که داستان های این چنینی از سوی کشورهای قدرتمند مطرح می شود که انسان را یاد قصه های کتاب کودکان می اندازد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها سال ها است که دنیا را به بازی گرفته اند و به خاطر اختلافات داخلی خودشان، خانه های بسیاری را در جهان خراب کرده اند.

سخنگوی دولت در پایان به طعنه گفت: امروز همه می دانند که داستان سریال خانه پوشالی ، واقعیتی از اتفاقات کاخ سفید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه