English

محمدجواد ظریف:

دلیل تحریم شدن من کلماتم هستند

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتر خود نوشت: از آن‌جا که دلیل تحریم شدن من کلماتم هستند، آیا «اشخاص آمریکایی» برای «سروکار داشتن» با من از طریق خواندن نوشته‌هایم و گوش کردن به مصاحبه‌هایم به مجوز اوفک احتیاج خواهند داشت؟

دلیل تحریم شدن من کلماتم هستند

به گزارش خبرگزاری موج،  محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران درپی تحریم وی از سوی آمریکا در پیامی توییتری خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که دعوت به گفتمان و صلح برای موجودیت تیم ب یک تهدید به حساب می‌آید. از آن‌جا که دلیل تحریم شدن من کلماتم هستند، آیا «اشخاص آمریکایی» برای «سروکار داشتن» با من از طریق خواندن نوشته‌هایم و گوش کردن به مصاحبه‌هایم به مجوز اوفک احتیاج خواهند داشت؟

وزارت خزانه‌داری آمریکا شب گذشته نام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در فهرست افراد تحریم شده قرار داد.

حدود یک ماه پیش مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که قصد دارند محمدجواد ظریف را تحریم کنند ولی برخی از رسانه‌های غربی در آن موقع گزارش دادند که آمریکا احتمالا به خاطر عواقب این موضوع در تصمیم خود تجدیدنظر خواهد کرد ولی روز چهارشنبه به وقت محلی آمریکا وزیر امور خارجه کشورمان را در لیست تحریمی خود قرار دادند.

آمریکایی‌ها همچنین در سفر اخیر ظریف به نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل محدودیت‌هایی را برای تردد او وضع کرده بودند. چنانکه او فقط می‌توانست به دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، ساختمان سازمان ملل و همچنین محل اقامت خود در نیویورک تردد داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه