English

وزیر نیرو در گفتگو با موج؛

قطعی برق در کلانشهرها مقطعی و کوتاه مدت است

وزیر نیرو گفت: قطعی برق در برخی کلانشهرها از جمله تهران مقطعی و کوتاه مدت است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

قطعی برق در کلانشهرها مقطعی و کوتاه مدت است

رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت موج و در پاسخ به این پرسش که از برخی کلانشهرها از جمله تهران و کرج گزارش هایی دریافت کرده ایم که قطعی برق وجود دارد. این در حالی است که وزارت نیرو تاکید کرد که در تابستان امسال قطعی برق نخواهیم داشت. علت این امر چیست؟، گفت: بخشی از این امر مربوط به مانورهایی است که برای دستگاه ها و اداراتی که از سیستم مولد برق خصوصی سود می برند، استفاده می شود.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل های موجود، دستگاه هایی که مولد خصوصی برق دارند، باید از مولدهای خود استفاده کنند تا به شبکه سراسری فشاری وارد نشود. در فرایند قطع و وصل این مولدها از شبکه سراسری، در مناطق مختلف گاهی این مشکل قطع برق پیش می آید، اما مسئله جدی و مهمی نیست.

وزیر نیرو تصریح کرد: خوشبختانه با وجود افزایش گرما و افزایش استفاده از سیستم های سرمایشی، وضعیت بار شبکه سراسری برق مطلوب بوده و مشکلی در این زمینه نداریم.

اردکانیان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا با افزایش گرما طی روزهای آینده در مناطق گرمسیر از جمله استان های جنوبی با قطعی برق مواجه خواهیم بود نیز گفت: از سوی دولت به استانداران اجازه داده شده است تا با هماهنگی شرکت های توزیع برق، اقداماتی برای تغییر ساعت کار انجام دهند. هدف از این کار، کنترل بار شبکه است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در استان ها و همچنین همراهی مردم، فشار روی شبکه سراسری کاهش یافته و در حال حاضر شرایط خوبی داریم.

وزیر نیرو در پایان گفت: به زودی با کاهش گرما و کاهش مصرف برق، برنامه های جدید دولت در استان های گرمسیر از طریق مراجع مربوطه اعلام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه