English

با حضور وزیر نیرو؛

فاز دوم طرح هوشمندسازی شبکه برق کلید خورد

فاز دوم طرح فهام وارد مرحله عملیاتی شده و ۵ میلیون مشترک برق طی دو سال به کنتور‌های فهام (هوشمند) مجهز خواهند شد.

فاز دوم طرح هوشمندسازی شبکه برق کلید خورد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، صبح امروز با امضای تفاهمنامه‌ای میان شرکت‌های توانیر و ساتکاب، فاز دوم طرح ملی فهام با هدف هوشمندسازی شبکه برق، با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو آغاز شد.

بر اساس این تفاهمنامه که به امضای محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر و محمدولی علاءالدینی مدیرعامل شرکت ساتکاب رسید، فاز دوم طرح فهام وارد مرحله عملیاتی شده و ۵ میلیون مشترک برق طی دو سال به کنتور‌های فهام (هوشمند) مجهز خواهند شد.

بر اساس این گزارش، در فاز اول طرح فهام، مشترکان دیماندی برق به کنتور‌های هوشمند مجهز شدند و علاوه بر این استانداردها، مشخصات فنی و دانش فنی ساخت کنتور‌های هوشمند داخلی تحقق یافت.

گفتنی است، در قالب فاز دوم قرار است ۲.۵ میلیون مشترک سه فاز آمپری از جمله مشترکان کوچک صنعتی، تجاری، باقی‌مانده مشترکان کشاورزی و سه فاز خانگی و همچنین ۲.۵ میلیون مشترک تک فاز تجاری و خانگی، با اولویت مشترکان پرمصرف، به کنتور‌های هوشمند مجهز شوند که از این طریق رفتار مصرفی این دسته از مشترکان قابل مدیریت خواهد شد.

 علاوه بر این طرح قرار است ۲۰۰ هزار کنتور مرجع هوشمند نیز در مجتمع‌های تجاری و مسکونی نصب شود که از این طریق نیز رفتار مصرفی حدود ۱۰ میلیون مشترک مدیریت‎‌پذیر خواهد شد که این ۲۰۰ هزار کنتور مرجع، خارج از تفاهمنامه با ساتکاب بوده و توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

بر پایه این گزارش، طرح فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) یکی از پروژه‌های ملی و مهم صنعت برق و به‌عنوان اولین و زیربنایی‌ترین قدم در زمینه هوشمندسازی سیستم قدرت به‌شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه