English

سخنگوی وزارت خارجه؛

نامه ظریف به برخی نهادها برای مذاکره با آمریکا را تایید یا تذکیب نکرد

سخنگوی وزارت امور خارجه نامه نگاری ظریف با برخی از نهادها و افراد تاثیرگذار برای مذاکره با آمریکا را تایید یا تکذیب کرد، اما گفت که بعید می داند چنین اقدامی صورت گرفته باشد.

نامه ظریف به برخی نهادها برای مذاکره با آمریکا را تایید یا تذکیب نکرد

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری موج، نشست خبری سید عباس موسوی امروز برگزار شد.

در این نشست خبرنگار موج از وی پرسید، چند وقت قبل وزیر خارجه طی نامه ای خطاب به برخی از مراجع، خواستار گفتگوی مراجع اعظام با مقامات عالی رتبه برای انجام مذاکره با آمریکا شد. به تازگی نیز شنیده شده است که جواد ظریف به برخی از دستگاه ها و نهادها نامه ای نوشته و با مشابه دانستن شرایط امروز ایران با شرایط پس از فتح فاو، از مدیران تاثیرگذار کشور خواسته است تا با مسوولان عالی رتبه صحبت کرده و مجوزهای لازم برای انجام مذاکره با آمریکا را اخذ کنند. آیا این نامه نگاری ها صحت دارد؟

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ گفت: نمی توانم این شنیده ها را تایید یا تکذیب کنم. ضمن اینکه بعید می دانم چنین اقدامی از سوی وزیر خارجه انجام شده باشد.

موسوی متذکر شد: البته آقای ظریف نظرات صریح و شفاف خود را در اظهار نظرهای رسانه ای و همچنین دیدار با مسوولان کشور بیان می کند. از سوی دیگر وزیر خارجه به عنوان دیده بان نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل، شرعا و قانونا موظف است واقعیت ها را به مسوولان کشور بیان کند و این کار را چه به صورت شفاهی و چه کتبی انجام می دهد. اما اینکه گفته شود وی درباره مذاکره با آمریکا مطلبی گفته باشد، تصور نمی کنم صحیح باشد.

وی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا اساسا ظریف در شرایط فعلی معتقد به انجام مذاکره با آمریکا است؟ گفت: این سوال را باید خود ایشان پاسخ دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی