English

بیانیه روسیه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام:

شرایط سخت کنونی حاصل تحریم‌ های یکجانبه و حداکثری آمریکاست

وزارت امور خارجه روسیه بر لزوم کاهش تنش‌ها و حفظ برجام تاکید کرد و گفت: شرایط کنونی حاصل فشارهای حداکثری آمریکا علیه ایران است.

شرایط سخت کنونی حاصل تحریم‌ های یکجانبه و حداکثری آمریکاست

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت امور خارجه روسیه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در طی این نشست طرفین بر لزوم حفظ برجام و جلوگیری از افزایش تنش‌ها تاکید کرده‌اند.

*طرفین برجام به دنبال عادی‌سازی شرایط و اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل برجام هستند

در این بیانیه آمده است که شرایط کنونی حاصل فشارهای حداکثری آمریکا علیه ایران است؛ چراکه این اقدامات واکنش جمهوری اسلامی را به دنبال داشته و باعث شده‌اند که این کشور، بخشی از تعهدات برجامی خود را کاهش دهد. طرفین برجام به دنبال عادی‌سازی شرایط و اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل برجام هستند.

وزارت خارجه روسیه همچین بر لزوم تعهد کامل طرفین به توافق هسته‌ای، احساس مسئولیت شرکت‌کنندگان در خصوص اجرای طرح‌های هسته‌ای همچون تغییر کاربری سایت هسته‌ای فردو و نوین‌سازی رآکتور آب سنگین اراک تاکید کرد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد که کار کمیسیون مشترک در مسائل تامین همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی با ایران در سطح کارشناسان ادامه می‌یابد.

در انتهای این بیانیه، با اشاره به دیدار سرگئی ریابکف با سیدعباس عراقچی عنوان شد که نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه