English

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا که ادعای کدخدایی داشت امروز به دنبال ائتلاف است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مجلس: آمریکا که روزی ادعای کدخدایی جهان را داشت، امروز برای تامین امنیت خلیج فارس مجبور به ارائه طرح ائتلاف میان کشورهای مختلف شده است.

آمریکا که ادعای کدخدایی داشت امروز به دنبال ائتلاف است

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس خبرگزاری موج، سید حسین نقوی حسینی اظهار داشت: آمریکایی ها یک روز ادعا می کردند که حاکم و کدخدای جهان هستند و هیچ کشوری جرائت و جسارت مقابله با آنها را ندارد.

وی افزود: اینها یک زمانی مدعی بودند که با حرکت ناوهای آمریکا به یک کشور، حکومت آن کشور سرنگون می شود و هیچ قدرتی در جهان توان مقاومت در برابر آمریکا و کاخ سفید را ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، هیمنه آمریکا فروریخت. این پیروزی بزرگ تنها با روحیه مقاومت و انقلابی ملت ایران محقق شد، چرا که غرب و شرق عالم تلاش داشتند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، اما هدایت های ولایت و مقاومت مردم انقلابی ایران، تمام توطئه های دشمنان را با شکست روبرو کرد.

نقوی حسینی با اشاره به طرح آمریکا برای حفظ امنیت خلیج فارس با تشکیل ائتلافی از چند کشور اروپایی، آمریکایی و آسیایی گفت: در مرحله نخست از آمریکایی ها باید سوال کرد که مگر تا امروز مدعی حفظ امنیت خلیج فارس و منطقه نبودید و ادعا نمی کردید که یک تنه امنیت را برقرار کرده اید؟ حال چرا امروز حاضر نیستید که تنهایی امنیت را تامین کنید؟

وی ادامه داد: همچنین باید به آمریکایی ها اطمینان داد که این طرح نیز با شکست روبرو خواهد شد. زیرا کشورهایی مانند ژاپن و آلمان از مقصود اصلی آمریکایی ها که همان ایجاد تنش بیشتر در منطقه است، آگاه بوده و حاضر نمی شوند خود را درگیر تنش بی فایده کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: کشورهای همراه با آمریکا مانند عربستان و امارات نیز به دلیل گرفتار شدن در باتلاق هایی که آمریکا برای آنها ایجاد کرد، مانند باتلاق یمن، نه می خواهند و نه می توانند درگیر تنشی تازه شوند.

نقوی حسینی در پایان گفت: بنابراین باید با اطمینان گفت که این سناریوی جدید آمریکا نیز با شکست روبرو خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه